Reed spacers red topp motorn.

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hejsan!

Tänkte höra mej för innan jag går och köper reed spacers till min SXR 700 -01

Är det värt pengarna? är väll igentligen inga stora pengar, men som arbetslös har man inte mkt pengar över.

Så till min fråga kommer jag märka skillnad? måste man bestycka upp/ner elle dyligt?

MVH
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Du märker skillnad genom att få bort lite av den "4taktar" på låga varv samt att den går renare. nån hästar som känns får du inte. Värt pengarna? Det törs ja inte svara på. köpte mina av en privatperson som gjorde såna själva i en fräs för 300kr det tyckte jag var värt. Behöver inte bestycka nånting för att sätta dit dom.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Du märker skillnad genom att få bort lite av den "4taktar" på låga varv samt att den går renare. nån hästar som känns får du inte. Värt pengarna? Det törs ja inte svara på. köpte mina av en privatperson som gjorde såna själva i en fräs för 300kr det tyckte jag var värt. Behöver inte bestycka nånting för att sätta dit dom.

Just att det 4taktar ibland att få bort det vore guld... Att jag skulle få effekt, nej det tror jag inte heller. inget som man kanske märker.

Men tänkte på gassvar osv som folk snackar om.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag tycker inte det blev nån fantastisk skillnad när jag monterade reedspacers.
Vore jag arbetslös skulle jag hellre köpa bensin för mina 300 kr. :)
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
På min yamma blev det en mycket renare gång när man låg o smög i skogen, svarade bra mycket bättre på gasen, så i min mening är det väl spenderade 300kr
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Just att det 4taktar ibland att få bort det vore guld... Att jag skulle få effekt, nej det tror jag inte heller. inget som man kanske märker.

Men tänkte på gassvar osv som folk snackar om.
Ja bättre gassvar får du. Inget extremt men märkbart. Största skillnaden är ju när man ligger å smyg kör som redan är sagt.http://www.knracing.se/pp_motor.php har du spacers för 645kr komplett med packningar och bultar:hello:

Edit:Ja jävlar såg nu att knracing var dubbelt så dyr på satsen som skoterdelen :D