1. Ta lös variatorbulten.
2. Ta lös ytterdelen av variatorn (hela den vänstra "remskivan") Kan sitta litegrann, knacka försiktigt med en plast
klubba i så fall..
3. Lägg upp denna "ytterdel" på en arbetsbänk eller liknande så du har bra koll på grejerna.
4. Om du inspekterar och tittar, så ser du att denna "ytterdel" går att dra isär/dela i två..
5. Titta och inspektera lite till, så kommer du att se att dessa två delar är fästa i varandra på tre ställen..
på varje "ställe" sitter 2 glidklackar, alltså totalt sex st..
6. Det sitter en o-ring bakom varje glidklack, samt en fjäder bakom tre av dom, alltså en fjäder per fästpunkt..
7. Dra isär skiten och var försiktig så inte nån klack, fjäder eller o-ring försvinner..
8. inspektera vad som ser dåligt ut, inklusive fästpunkterna (det är glidklacksspåren jag talade om tidigare)
Bara att börja skruva =) och ta det lugnt, du sabbar inte nåt.. man måste våga skruva för att lära=)
2. Ta lös ytterdelen av variatorn (hela den vänstra "remskivan") Kan sitta litegrann, knacka försiktigt med en plast
klubba i så fall..
3. Lägg upp denna "ytterdel" på en arbetsbänk eller liknande så du har bra koll på grejerna.
4. Om du inspekterar och tittar, så ser du att denna "ytterdel" går att dra isär/dela i två..
5. Titta och inspektera lite till, så kommer du att se att dessa två delar är fästa i varandra på tre ställen..
på varje "ställe" sitter 2 glidklackar, alltså totalt sex st..
6. Det sitter en o-ring bakom varje glidklack, samt en fjäder bakom tre av dom, alltså en fjäder per fästpunkt..
7. Dra isär skiten och var försiktig så inte nån klack, fjäder eller o-ring försvinner..
8. inspektera vad som ser dåligt ut, inklusive fästpunkterna (det är glidklacksspåren jag talade om tidigare)
Bara att börja skruva =) och ta det lugnt, du sabbar inte nåt.. man måste våga skruva för att lära=)