råd köp av bredbandare

jockas63

Medlem
8 jan 2011
22
0
1
uppsala
har ni några råd på en lättkörd och ej vickig bredbandare av nyare högre modell . har provat polaris widetrak 4-takt tyckte den kändes som den skulle tippa när man passerar vallar vid vägövergångar
är ej jättevan förare

jockas63

Medlem
8 jan 2011
22
0
1
uppsala
tack för svaren men som du skriver har lynxen gått långt och vikingen har inte hög och låg växel . men är de stadiga ( vickiga ) ?

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Kan bara tala för mig själv, vi har en Bearcat 660W turbo köpt för de pengarna, tung jajjamen, vickig nej, stark som en oxe och lite skojjig när man vill också;) Drog timmer och led med den funkade perfekt, ingen varmgång. Drar ca 1,5l/mil, max 2.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
Men nog är det väl Hög och Låg växel på Vikingen?? Är du säker på att det inte är det?

På årets modell är det de iaf, och jag vill få för mig att det alltid vare det? Fast kanske är något som komme på senare år? Fast nä? Eller?

jockas63

Medlem
8 jan 2011
22
0
1
uppsala
svar/frågor till alla 3, du upplever inte viking och commander som vickig men upplever du dom lika som polaris widetrak ? , törs man ge sig ut med en bearcat 660 i ospårad terräng ? funkar det att stå och köra denna om man är ca 185cm ? , både rätt och fel av mig ang vikingens hög och låg tror det kom 2007

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
en rs viking skulle inte jag köpa, visst bra motorer men sen är inte nå mer bra, måste vara den tyngsta bredbandaren som finns, går inge bra i lössnö. allmänt tunga och bökiga vars man än är. däremot så är commandern riktigt smidig för att vara bredbandare så en sån skulle jag satsat på

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ska försvara rs vikingen. På hårdare underlag så flyttar den nog hus utan märkvärt mattspinn tack vare vikten, kan inte svara om viktförskjutningen är bra men man kan väl hoppas. Har en polaris widetrack 500 i skoterklubben och den spinner då ner sig mycket lättare trotts att skidorna hänger i luften vid lite tyngre drag. Överväger själv en lynx 5900 som andraskoter, men jag vill ha liten motor så den är billig att försäkra då det blir en andraskoter/låneskoter.

skickat via telefonen

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Svar på frågan om ospårat och Bearcat, jodå det törs man, och det går riktigt bra. Vi var 2 man + hund(!) på skotern då vi spårade upp skidspår i fjällen vid nyår, och då är det löst....Commandern är också riktigt fin!

jockas63

Medlem
8 jan 2011
22
0
1
uppsala
tack för alla svar
jag tittade på blocket och såg bearcat 660wt -08 som var röd ,är det sista modellen?,är den lika tidigare ( förutom färgen) är kör ställningen bra ? på min gammla lynx har jag knäna högre än sittdynan, skall man ha en turbo eller inte , kan en venture mp vara ett alternativ

Last edited: