räfflad plast matta

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Varför ska du sätt plast dit? Är väl lättast om du kapar ut räfflorna av en plåt med rondell/gas och sen svetsar du fast dom på kälken :) dom lär inte gå sönder i första taget heller..

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Varför ska du sätt plast dit? Är väl lättast om du kapar ut räfflorna av en plåt med rondell/gas och sen svetsar du fast dom på kälken :) dom lär inte gå sönder i första taget heller..
Jaha nej jag ville bara visa mönstret i snön. Skall inte ha sådna vingar utan jag vill ha det under hela ytan.

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Det är väl fortfarande en plåt som gör räfflorna på pistmaskiner och en plast som stänklapp bara.

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Ring liftbyggarna i östersund dom har säkert nått gammalt liggandes

Last edited:

rasmusb

Välkänd medlem
5 nov 2009
193
1
18
Börjelslandet
Bra ide för att få en fin yta! dock är ju skillnaden att en pistmaskin har ju en fräs för att smula sönder snön som ofta är packad med klumpar osv. Risken finns ju att hyvlar man med en sladd så blir kanske inte slutresultatet detsamma när leden har packas lite... Men de borde ju finnas nån typisk ledguru som kan svara bättre än mig!

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Åk till närmaste gräventreprenadfirma och köp en bit vägtrumma i plast

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Spelar väl ingen roll om den är rund? Tyng ner den lite så har du ju spåren du söker..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vad är det du skall göra egentligen? Skall du göra en ledsladd som gör sånt mönster eller?

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
det kommer inte att funka med enbart plastmattan från pistmaskinen, en pistmaskin har en rejäl fräs precis framför som hackar och finfördelar is/hårdpackad snö och pressar ner mattan med ett par 100 kilos tryck.
det enklaste är att kapa ut mönstret i en plåt och svetsa fast på släden