ProRide och led :(

Loboman

Aktiv medlem
8 feb 2015
78
4
8
Luleå
Tjena!
Har renoverat dämparna på min -13 pro rmk men får inte riktigt till det... Har en z-borz 36" framvagn och i pudret är det inga problem men när jag skall transportera min röv på led så åker skotern rakt fram och är dj. svårkört, känns som att jag är på väg ner i diket hela tiden haha... Vad göra? Har ställt bakdämparen till måttet som finns angivet (26,4cm) de andra dämparna är "ungefär" i mitten...
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Tror den är för mjuk i framfjädring och kolla tå ut,är det justerbar camber på z-broz.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Det är ju en tråd här med en kille som har en beast med z-bros. Han fick ju råd om att montera assault fjädrar. =)
Sen kan väl bristen på krängingshämmare göra att det niger en hel del mer i kurvorna?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Som nämns ovan så är detta den stora nackdelen med z-bros 36"are. Avsaknad av krängningshämmare och för mjuka org dämpare gör skotern kass överallt förutom i pudret. Hårdare fjädrar kan hjälpa, men dämpare kalibrerade för avsaknaden av krängningshämmare är bästa lösningen.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Prova med hårdare fjädrar till framdämparna eller byt ut dom mot ett par kralligare, åker själv med 36" på rmk utan krängningshämmare men med floatare runtom och kan ärligt ligga på nästan lika fort efter led som med crossmaskinen jag hade tidigare efter lite inkörning på den.
 

Loboman

Aktiv medlem
8 feb 2015
78
4
8
Luleå
Tackar för råden från tråden! Jag drar åt framdämparna och släpper lite på främre boggiedämparen så får vi se vart det tar mig. Nästa steg blir isf. Assultfjädrar. Tänkte byta maskin inför nästa säsong så jag hoppar över floatarna även om jag vet att det vore den bästa lösningen :)