Projekt: John Deere SpitFire

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Sv: Fråga, projektforum

Tycker att det borde finnas en projektforumsdel! Alla kanske inte gör några jätteprojekt, men det kan ju va roligt om nån lägger ut lite bilder på när dom byter huv eller nått, behöver ju inte va så avancerat.
 

FiGurT

Aktiv medlem
14 jan 2007
74
0
6
Almostlake
Sv: Fråga, projektforum

Tycker att det borde finnas en projektforumsdel! Alla kanske inte gör några jätteprojekt, men det kan ju va roligt om nån lägger ut lite bilder på när dom byter huv eller nått, behöver ju inte va så avancerat.
exakt det jag mena !
 

FiGurT

Aktiv medlem
14 jan 2007
74
0
6
Almostlake
Sv: Projekt: John deere spitfire

Hade nu tänkt göra (försöka) nått coolt av min lillebrors gammla skoter. Det är en John Deere spitfire 340. Jag vet detta inte är nån räser men kan vara ett kul projekt...

Lite saker som jag hade tänkt mig;
[:)] = Gjort.
[?] = Kanske.
[:p] = Ska göras.

Styrhöjjare [:p]
Nytt styre [:p]
Laga matta [:p]
Höjja [:p]
Trick pall [:p]
Pipa / raka rör [:?]
Ufo lysen [:?]

Kom gärna med förslag



Början av höjjningen!
Vad fan flyttade ni min tråd hit för?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Mixa ihop tråd!

Ja, det kan man ju fråga sig. Jag håller på att rusta upp en Spitfire i originalskick och du gör det motsatta. Du kanske skulle döpt ditt ämne till "Moddning: Spitfire"? Blir nog lite grötigt nu tycker jag när jag skall presentera mina bilder och du dina. Svårt för medlemmar att hålla koll på de olika Projekten.
 
Senast redigerad av en moderator:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Orsaken är ganska enkel....

Ni håller på med exact samma maskin vilket gynnar läsarna av tråden, även om ni tänkt lite olika med slutresultatet.

Kul grabbar att ni håller på med en så COOL maskin som Spitfire !! :)



.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Bara namnet är ju coolt, SPITFIRE! Kul att någon håller gamla skotrar i bra skick. Man kanske ska döpa om sin skoter till hawker dom flygplanen har en 24cyl 2takts motor :D
 

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Tror de heter Fritidsprodukter de som säljer skido i Övik. Har för mig att de
köpte Kawasakis reservdelslager när de las ner.Vissa John Deere har kavasakimotor kolla om de har packningar.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ja, då har man gjort en ansträngning idag och fixat till Spitfiren.
Motorn sitter där den ska, powerblocen växlar fint (kanske lite för rapp) och nu är det bara rutan som skall dit (ligger på hyllan).
En polering av huv skulle inte sitta fel heller.
Ska köpa nya tändstift för dom som sitter på nu har suttit där flera år.

Provade den en sväng på gräset då jag körde den till förvaringen och den var ganska rapp.
Får se hur den går på lägdan när snön kommit :D

Med detta inlägg sätter jag punkt för tråden.
 
Senast redigerad av en moderator: