Projekt: John Deere SpitFire

R

Robin

Sv: Projekt: Upprustning av Spitfire!

ja det går att blåsa ut men din oljefilm i vevhuset är nog förstörd.

det där med packningen, där kan du ju tillverka en egen?
 

[StOffE]

Medlem
29 jan 2007
30
0
1
Ut i skogen med min skoter
Sv: Projekt: Upprustning av Spitfire!

Hej jag tyckte det var mycket kul att läsa din tråd för jag har nämlig också en john Deere spitfire 340 fasst min är en 1980 ett år äldre bytte kolvar o stotningssats förra vintern o rustade skidprna o bytte slides denna vinter,.. vet en del om john deer skotern och har en ruta ligger om du är intreserad så kan du adda mig på min msn Stoffe_1990__hotmail.com

/stoffe
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Sv: Projekt: Upprustning av Spitfire!

Hej jag tyckte det var mycket kul att läsa din tråd för jag har nämlig också en john Deere spitfire 340 fasst min är en 1980 ett år äldre bytte kolvar o stotningssats förra vintern o rustade skidprna o bytte slides denna vinter,.. vet en del om john deer skotern och har en ruta ligger om du är intreserad så kan du adda mig på min msn Stoffe_1990__hotmail.com

/stoffe
Har nyss lagt ut 700 kr på en sprillans ruta så tyvär. BTW på fredag så blir det till att montera cylindrarna. Fick tillbaka dom idag, får be till Gud att den skall starta :)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Senaste nytt!

Satt tillbaka grejorna idag och drog och drog, till slut såg min kompis att packboxen på variatorsidan hade åkt ut. Tryckte tillbaka den och vips så startar den, för att sen dö eftersom att packboxen åkte ur igen. Vi försökte göra en hemmagjord avdragare till variatorn men måste köpa en imorrn + en ny packbox. Återkommer då om mer info.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Sv: Projekt: Upprustning av Spitfire!

Var svårare att byta packbox an jag trodde. Får inte lös inre variatorskivan och en kille som håller på med Kawasakimotorer sa att man måste öppna vevhuset för att byta så jag skall plocka lös motorn, som bara sitter i 4 bultar, och lämna in den till antingen honom eller en kille som brukar fixa släktens skotrar som pajjar.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Sv: Projekt: Upprustning av Spitfire!

Så här ser det ut under huven komplett (förutom luftbruk som skall sättas dit senare och variatorn), ursäkta snön.



Och så här utan motor. Tog bilden bara för att jag skrubbade rent lite i bukplåten :)

 

FiGurT

Aktiv medlem
14 jan 2007
74
0
6
Almostlake
Projekt: John deere spitfire

Hade nu tänkt göra (försöka) nått coolt av min lillebrors gammla skoter. Det är en John Deere spitfire 340. Jag vet detta inte är nån räser men kan vara ett kul projekt...

Lite saker som jag hade tänkt mig;
[:)] = Gjort.
[?] = Kanske.
[:p] = Ska göras.

Styrhöjjare [:p]
Nytt styre [:p]
Laga matta [:p]
Höjja [:p]
Trick pall [:p]
Pipa / raka rör [:?]
Ufo lysen [:?]

Kom gärna med förslag



Början av höjjningen!