Projekt: Genomgång A-C F7 Snopro -06

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja då F6an blev stulen och man har bytt skoter hej vilt i vinter så slutade det med att man gick tillbaka till gamla F-serien igen, det blev en F7 -06 den här gången.
I sommar har jag några planer som jag ska försöka sätta till verket, kan bli lite ont om tid då jag ska göra lumpen på annan ort men så mycket som möjligt ska hända. Så därför kommer det vara ett tag mellan updatesen så ni får ha tålamod, men när det väl blir update så kommer det vara mycket bilder !

Lite info om skotern, vad som redan sitter på:

SLP PP
M7 drevning
Black Magic V-kit
2 wheel kit
PowerMadds
Flyscreen ruta
Fladder stänka - skall bytas ut mot en "racing" stänka
Dekal rensad

Det här ska jag försöka göra i sommar då:

44mm matta - Prio 1 !
Lämna in dynan för ombyggnation - Boss-look-a-like
Fatbar eller 10" höjare till org styre
Pulverlacka framvagnen + boggie - svart eller vitt, vet inte än
Polera chassiet
Halkskydd på fotstegen
Burkrem - bra att ha ibland
Bänkning hos våran egna Arctic guru, odysse !

Skotern ska iaf skruvas isär, allt ska bort förutom motor och kylsystem. Om det nu inte visar sig att det är någon spricka i framvagnen så motorn måste ut för att de ska svetsas.

Så här såg du ut när jag hämta den


Så här blev resultatet efter dekalrensning och en snabb polering




Så här långt har jag hunnit


Ska börja med demonteringen snart. Måste bara hitta mekar andan från föra sommaren !

Som sagt ha tålamod med updatesen(!) dom kommer. ;)

:nuts:
 
Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kommer bli bra detta :) Har ett förslag angående lackeringen :) Svart framvagn och sen lacka boggin vit med svarta skenor? Tror de skulle kunna se bra ut :)
Då kontrar jag och säger ALL BLACK !!!
Varenda liten pinal, de kommer bli grymt, snacka om rått !! :nuts:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
_night_stalker_: Kommer inte blanda färger pga blir billigare om man tar allt samma färg.

Metso: När du säger ALL BLACK, menar du ALLT då, alltså vinyla tunneln istället för att polera ?
Skulle se jääävligt rått ut med ALLT svart, då måste ja köpa svar lyckt sköldar också :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
_night_stalker_: Kommer inte blanda färger pga blir billigare om man tar allt samma färg.

Metso: När du säger ALL BLACK, menar du ALLT då, alltså vinyla tunneln istället för att polera ?
Skulle se jääävligt rått ut med ALLT svart, då måste ja köpa svar lyckt sköldar också :)
Antingen så polerar du tunneln riktigt glänsande!! eller så pulverlackar du chassiet, tror de blir bättre än vinyl.

Här kan vi snacka om polerat ;)
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=186290
:nuts:

Bara att sätta igång ;)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jävlar !!! :eek: Tror inte jag hinner göra nån lumpen om jag ska polera skotern så där :D

Till helgen har jag planer på att plocka ut boggie och mattan och gå genom boggien och se hur den ser ut. Då blir det nog även att sätta igång med poleringen ;)
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har gjort en liten inventering av mina polerings grejer så jag vet vad jag ska handla. Hittade två oöppnade autosol tuber, en oanvänd polerskiva och en nästan full påse med poler trassel . Är ju en början, borde räcka en stund iaf.

 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fick nån impuls idag och gick ut och började med poleringen. Blev dock bara ca 1h och är myyycket kvar men man måste ju börja nånstans. :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Blir en allra sista tur i helgen. ska dock bara ut i skärgården och slappa och dricka gott ! ;)

Nu har det varit jävligt tunt med updates, dels för att jag har varit riktigt slö.
Men har nu polerat ca 1-1½ timme på ena sidan så tänkte visa lite hur långt jag har kommit. Är en bra bit från bilderna som Metso visat men de tar sig ;)

Före


Efter 1-1½h gnuggande
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.