Projekt fix som spårade bara lite. Lynx 600 e-tec

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
51a ska gå, har monterat det på min 11a boondocker, men det är inte mer än 2mm kvar till tunneln...
Om du ska ha 41 bred matta så måste kammarna snedkapas i toppen gör frigång, jag köpte en challanger och där börjar kammarna en bit in från kanten så den behövde inte kapas. På 12ans boondocker är översta fästet (det med tre skruvar) nedflyttat för bättre frigång i tunneln.
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
51a ska gå, har monterat det på min 11a boondocker, men det är inte mer än 2mm kvar till tunneln...
Om du ska ha 41 bred matta så måste kammarna snedkapas i toppen gör frigång, jag köpte en challanger och där börjar kammarna en bit in från kanten så den behövde inte kapas. På 12ans boondocker är översta fästet (det med tre skruvar) nedflyttat för bättre frigång i tunneln.
Tack för infon! Jag vet dock inte märke på mattan men tror inte den är 41 bred.
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Sv: Re: Projekt fix som spårade bara lite. Lynx 600 e-tec

stämmer bra det Mulleson. Jag la nyss en beställning och den hamnade på 358 euro med hemleverans med DHL och Cash on Delivery. Så jag betalar när hjälmen kommer hit :D
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
dum fråga men är den där hjälmen godkänd / testad för att användas på vintern?
Står ju bara cross och offroad.
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
fast det är väl sällan det står att de är gjorda för vinter? Det är ju crosshjälmar. Den är iaf skön och jag har nyss fått hem den. Och godkänd för vinter? vad är det för större skillnad motför att köra cross? just i krasch synpunkt så kraschar du hårdare när du kör cross än skoter.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Kan ju vara att den blir sprödare när det är kallt ute.
Men precis som du säger har jag aldrig hört/sett om hjälmar där det står om dom är gjord för vintern lr inte?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Brukar kunna stå nån fotnot på tillverkarens hemsida i stil med: "Rekommenderad temperatur mellan +40 och -35 grader" eller ngt i den stilen. Tror inte det finns någon hjälmtillverkare som enbart producerar för en specifik säsong, utom Bell, som gjorde en specifikt för skoteråkning nångång på tidigt 90-tal.
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Har ju hänt lite saker med mitt åbäke. Förlängde till 345 och satte på 51mm kammar. Skottar på som satan och väldigt skön att köra. köpte förlängning med tipup. funkar väldigt bra att köra hårt på led med också. Dock tar jag det lite lugnare nu pga armen. Oplanerade stötar gör väldigt ont!
Lite småfix kvar på den som att vinyla tunneln och längre lyftbåge m.m. men ett smakprov kommer iaf.

 

Hofling

Medlem
15 okt 2012
16
0
1
sundsvall
Hej jag har en re 800 09 som jag funderar på att förlänga till 345 eller 365, min fråga är hur fjädringen fungerar i långt utförande, samt hur du tycker den fungerar i snön:)
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Hej. Jag köpte förlängning med sk. Tipup. Alltså den är lite uppåtvinklad på slutet.
Det går fortfarande att ligga på som satan efter lederna och det är inte många som hänger med ändå (kan ha något att göra med stark tumme). Det vart natt och dag på framkomligheten. Fast jag bytte ju till 51mm kammar också så det gör ju litegranna. Men jag skulle inte förlänga från 307-365 för det känns som att det skulle vara alldeles för ostabilt. då bör du nog köpa andra boggie skenor istället som är avsedda för den längden. 345 är helt optimalt enligt mig :)
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Hamnade precis på denna tråd och när jag såg bilden så slog det mig att färgsättningen var väldigt lik min modifierade commander som du kan se här http://pssk.se/vbulletin/showthread.php?889-Lynx-Commander-2013-modifierad ursäktar länkandet men inte helt olikt.. Om du inte sett det så är det ganska likt iaf som jag tänkte mig min framtida skoter.

Tar tillbaka detta. såg att du startat tråden 4 månader innan jag photoshoppat min bild.. Då var det intressant att jag lyckats göra samma färgsättning på nästan samma skoter :)