problem rev 600sdi -04, varvstopp?

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Jag har lite problem med min rev600sdi -04. Det är så att när jag gasar på fullt så är det precis som den går på varvstopp, då kommer jag aldrig upp i en riktig topphastighet plus att när man gasar fullt och kollar på varvmätarn så vandrar den mellan 8 och 9tusen varv.. Fram och tillbaka liksom. Precis som om den bluddrar, detta innebär ju problem vid burkning, vanlig ledkörning.. Ja, hela tiden blir det trubbel så att säga.

Vore tacksam för svar!

MVH Hzlatan
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Sv: problem rev

den borde inte varva mer än 8100 om jag inte mins fel!
nån annan vet säkert mera exakt!!

varvräknaren trasig? den ska väl inte åka fram å tillbaka?!?
kört på stiften länge? provat nya stift?
sitter sdi givaren i slutburken som den ska?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: problem rev

Jag är inte insatt men kan det inte vara så att en modern motor som SDI har en varvstopp och isåfall är det ju den som bryter när du närmar dig 9krpm, testa med en bil så ska du få se att den "slår" ganska mycket när du nåt varvstoppen...
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Såg nu att det var mellan 7-8 tusen. Kan det vara att den är omdrevad? Ska kika lite närmare på grejerna som ni nämnt här nu.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
när du ligger på full gas ska den ligga på max 8100varv. den ska inte ligga på 7 vid fullgasrepor
 

hzlatan

Medlem
22 feb 2008
38
0
1
Bollstabruk
Plockade ner lite idag och kollade lite närmre på motorn. Hittade inget fel. Men testade den därefter och märkte att jag var uppe på 8000varv redan på halvgas. Vad är felet?!