Problem rev 600

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
1. min mätare dog helt på skidon. Så jag fick tag i en begagnad från en renegade -03. Digital den med, men lite annorlunda i utseende.
Iallafall när jag startar så visar den 9-9 och ett felmeddelande lyser, Har detta 9-9 något med felmeddelande att göra överhuvudtaget? Eller har jag fått något annat fel? Vad/vart bör jag börja att felsöka?

9-9 hade något med drivhjulen att göra läste jag mig fram. Men vad kan jag göra åt saken?




2. Bytte även lågfarts munstycken och satt på nya insugsgummin.
Satt i lågfarts 12.5 men bytte till original 17.5. Och den går inte ens frammåt. Kommer upp i ca 4000rpm sen vill den dö. Helt annat motorljud också och väldigt väldigt seg på att svara på gasen, kanske får för mycket soppa? Grymt segstartad är den också.. Några tips?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ingen som har någon aning alls?


Symptonen är väl segstartad. svarar grymt segt på gasen. Varvar upp till ca 4000rpm och vill sedan dö..

Check engine lampa lyser också.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
är det nån D.E.S.S funktion på din skoter ? isf kanske det är den som spökar ? för då svarar ju inte motorn så bra på gasen och kommer inte upp i nå höga varv :hmmmm:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Men går den ens på bägge cylindrarna??

Då låter den konstigt och varvar som skit.

Sätt nya stift och prova.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ska snabbast möjligt kolla D.E.S.S. Gnista fick den på båda cylindrarna, dock en svag på den högra. Nya stift kan vara värt att prova