problem med mxz sdi

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
det är motorlampan som tänds om man glömt koppla in tex luftburksgivaren och det borde väl bli samma om nån var trasig.

Hur långt har skotern gått? kolla/ev byt bränsle filtret är iofs ganska dyrt är lite special till sdi tror de kostade 6-700:-
Pratade med nån åf nån gång som sa att efter typ 700 mil kanske kunde det ha blivit kvar mycke vatten i det så det börja frysa ihop, hade aldrig nått sånt problem själv men.
 

qougar

Medlem
14 dec 2010
16
0
1
Insjön - Dalarna
Hej!

jag har en ski-doo renegade 05 sdi. vi hade ett problem med att den gick på 1 burk. problemet var att batteriet var totalt dött (gav 13 volt på mätare men dött ändå) så då brände den stift. det satt br9ecs i den. så vi bytte batteri och till br8ecs så gick han som en klocka.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
börjar bli lagom less nu, snön ramlar ner och det blir roligare före men skotern vill inte vara snäll med mig, har inte hunnit och kunnat kolla det ni har tippsat om, man kan summera ihop lite vad jag upplever för fel,

varningslampan - inge bromslyse - men det kan jag åtgärda själv och inget som påverkar motorn lr något.

dålig tommgång och smäller när man släpper gasen på låga varv men går att köra som vanligt.?????

upplever att den går lite tungt i snön nu när det börjar bli några dm, - drar man ur på tex en väg så varvar den ur, men i snön känns den liksom svag och varvar inte ur motorn riktigt,
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
det är (!) och det är bromsarna, för dessen lyser varje gång jag startar då e det bara att rucka på nödstoppen så blir det tyst och lampan slocknar,
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Min 04a sdi small nå groteskt när man släppte på gasen och på tomgången precis som du säger, då var det en bit dubbelhäftande tejp som hade fastnat mellan ett av bladen i reedkorgen så att det hela tiden stod lite öppet. Så ta upp och kolla så att inte bladen har tappat spänst så att något är lite öppet hela tiden, eller att det hamnat någon skit där. Fråga mig inte vars tejpbiten hade kommit ifrån.
 

hakkinen

Medlem
13 okt 2010
18
0
1
Örnsköldsvik
Tycker det låtersom att det skulle vara DESS som klatrar för dig, dom går väl in i ett så kallat "ta mig hem läge". Kolla att du har kontakt i fegsnöret.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
Tycker det låtersom att det skulle vara DESS som klatrar för dig, dom går väl in i ett så kallat "ta mig hem läge". Kolla att du har kontakt i fegsnöret.
dessen muppar sig alltid när man startar men då tjuter det ju och blinkar, får man inte bort det ska det ju inte ens gå att köra, men rör man bara lite på den så e det ju inga probelm....
 

SuperAdam

Välkänd medlem
1 dec 2007
156
0
6
Skellefteå
En kompis maskin hade liknande otyg för sig, och det var avgastempgivaren som hade sagt upp sig.

Har du någon kompis som har en likadan skoter så kolla om du får låna dennes givare, för dom kostar styvt 2 papp....