Problem med lyse - Polaris RMK 700 -97

Isaak

Aktiv medlem
24 feb 2008
52
0
1
Framlyset har lagt av, först blinkade lampan till ibland men nu är den helt svart....Vad kan det vara för fel? Voltregulatorn? Baklampan fungerar iaf. Har bytt lampan fram men utan resultat. :hmmmm2:

Tacksam för svar :D
 
B

Biosteel

följ kabelstammen och kolla så att du inte har avbrott nånstans. en bra början.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
voltregulatorn kanske som farit? Du upplevde inte att ljuset blev extremt vitt eller nått sånt? Varvade du så blev det starkare
 

Isaak

Aktiv medlem
24 feb 2008
52
0
1
Mm jag tror på voltregulatorn, men vad är det för röd diod som lyser där under? Borde inte bakljuset fara också om det är regulatorn som lagt av? :hmmmm2:
 

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
Har du mätt upp kablaget med en multimeter?
Om inte, gör det.
Kanske är switchen mellan hel och halv som dött. Eller så är det avbrott i någon av kablarna. Det behöver inte synas utanpå.

Om det vore voltregulatorn så borde baklyset också ha farit eller iaf lysa ovanligt starkt.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
vanligt att voltregulatorn far på polarisarna dom årsmodellerna. låter mest som att det är voltregulatorn
 

600xcsp

Aktiv medlem
16 jan 2009
50
0
1
Den röda ljuset betyder väl att den verkar fungera, min lyser rött och funkar jättebra..

Kollar jag på elchemat så sitter fram- och bak-lyset på samma anslutning, iaf på min..
 

Isaak

Aktiv medlem
24 feb 2008
52
0
1
Tack för svaren, får väll låna en multimeter då och börja mäta....Kan man "bränna" regulatorn om man kör utan framlyse?
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
orkar inte ögna igenom, men kolla såå inte spolen på tändplattan gått