Ja huvva, det är mycket man ska kolla efter, ger några tips:
*Avgasportarna SKALL vara utbytta mot rostfria, annars är risken stor att de går sönder och ramlar in i cylindrarna.
*Vevaxellagret på variatorsidan ska vara bytt mot ett bredare lager, det som sitter där är för klent vilket har lett till vevhaveri för en del med denna motor.
*Dämparna ska vara renoverade och helst omschimsade, men i vissa fall är inte omschimsning nödvändigt så det är lite individuellt.
*Stoppningen i dynan ska vara bytt.
*Extra motorstöd skall sitta där, originalkuddarna håller inte annars.
*V-kitt är en stor fördel, är ganska slö original.
*Styrstången ska vara rak, brukar vika sig lätt när man rullar. Samt bussningarna till styrstången ska vara fräscha.
*Alla bussningar m.m i framvagn ska ej vara glapp och väl infettade.
*Nerdrevad är absolut ingen nackdel
Tror att det är det viktigaste, kan hända att jag glömt något problem jag hade med min X2...