Pro Rmk 800 2012 Trim Pipa

GTi

Välkänd medlem
23 sept 2008
145
2
18
Luleå
Vad rekomenderas för pipa/pipkit till pro rmk 2012? Nån som kör med nått sånt som har några erfarenheter?
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Pc 5 behövs för att få ur max ur den och den behöver mer bränsle i mellanregistret. och ursnålad på lägre varv. och lite pålagd på toppen
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Få den att gå hårdare än vad min gör utan PC5 vill jag se att du får till med PC5. Har provat med PC5 och diverse olika mappar men har då inte hittat någonting som funkar bättre än utan.

Kört så på både 12 och 13
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Få den att gå hårdare än vad min gör utan PC5 vill jag se att du får till med PC5. Har provat med PC5 och diverse olika mappar men har då inte hittat någonting som funkar bättre än utan.

Kört så på både 12 och 13
Har du kollat stiften å kolvspolningen på din? vad kör du med för mappar då? Sno performance har egna mappar. Spi s egna mappar funkar inte bra. Det är inte säkert att den Detar i mellanregistret även om den går för snålt.
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
SPI mappen matar ju på alldeles för mkt bränsle i botten. Runt 50%. Allting ser bra ut. Kör man utan pipa å burk så sköljer de ju rent allting i motorn = för mycket bränsle!
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
SPI mappen matar ju på alldeles för mkt bränsle i botten. Runt 50%. Allting ser bra ut. Kör man utan pipa å burk så sköljer de ju rent allting i motorn = för mycket bränsle!
Vänta tills du får prova en riktig mapp så ska du se de händer grejer. den går inte bra med polaris originalmapp. Den går alldeles för fett i botten om du inte snålar ner den där.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Hotseat, jag är ingen nybörjare när det gäller skotrar.
De har jag inte påstått heller. Ville bara påpeka att de finns mappar som fungerar mycket bättre än att köra utan pc 5. Jag vet för jag har provkört bägge delarna. Men är du nöjd så bra för dig.
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Dela med dig av den mappen så ska jag komma tillbaka med vad jag tycker. Kan hända du hittat något jag inte gjort. Så är redo att testa :)
 

GTi

Välkänd medlem
23 sept 2008
145
2
18
Luleå
Verkar vara lite problem att hitta rätt mapp till dom tyvärr, skulle vart som brp då behöver man inte ha nån pcv. Känns som en tråkig extra utgift med en pcv men men...skulle ju bara kanon om man bara behövde pipan och insprutningen skulle sköta resten.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Stenman. Har du provar bara köra 95 i tanken? Eller är det på vippen till att gå magert då?