Tillgång och efterfrågan, finanskriser och gud vet allt.Varför denna prishöjning?
förstår inte hur du menar.Tillgång och efterfrågan, finanskriser och gud vet allt.
Blev helt fel :boring:förstår inte hur du menar.
för tillgången är stor och efterfrågan relativt liten i dessa tider"finanskris".alltså borde dom sänka priserna.precis som många bilmärken har gjort.
Antar att de försöker kompensera minskad försäljning genom ökade marginaler på de maskiner de faktiskt säljer... Om det nu även gäller ökade riktpriser direkt från respektive märken HQ.Om det mest bara är här i norden kan det ju vara dollarpriset som slår igenom också, förra säsongens maskiner köptes ju in när dollarn låg runt 6-7 kr... Men det borde vara allmänt höjda riktpriser som ligger bakom...förstår inte hur du menar.
för tillgången är stor och efterfrågan relativt liten i dessa tider"finanskris".alltså borde dom sänka priserna.precis som många bilmärken har gjort.
På Stenmarks maskin ser det ut som om 600 E-Tecen (lynx) kommer säljas för 138k (2010an alltså). Rave 600 för 114k.prishöjningen är väl bara för att dom vill ha mer pengar för att dom satsar mer på att "tänkA" mer på hur skotern ska byggas upp.de är min teori..kan inte komma på nå annat sätt än snikna tillverkare som vill ha mer pengar=)
skidoo skulle väl kosta kring 139 för en 600 va ja förstått?
håller med om att det förmodligen är dollarkursen som ligger bakom höjningarna. eller en stor del av höjningarna iaf.Största anledningen som jag tror är en hög dollarkurs mot en låg krona som innebär att det kostar mer att köpa in skotern via företagen till Sverige från USA vilket gör att företaget måste höja priset en aning pga risk för förlust annars. Men det är bara en teori som jag har, kan bero på mycket annat också.
Av totalt 15 inlägg i denna tråd är det bara EN person som gnällt över att priset stigit.men alltså vafan gnäller ni över