Polisen slår till mot skrikburkeriet - YES!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
http://www.vk.se/609937/insats-i-fjallen-mot-skotertrafik

Så jädra rätt! Även fast tidningen skriver trimpipor (fniss).
Det vore gött om Polisen fick fast ett helt gäng skrikburks-terrorister i påsk.
Vilket borde vara fullt görbart, bara att stå vid macken i fjällbyarna och vänta.
Det kanske skulle få bort det där skoterhobby-dödande skränande sketna otyget.
"Men det låter ju så skönt"....
Böter + regbesiktning, skönt, mmmm....:mad2:

Så, bort med skrikburkarna och kör som folk i närheten av folk, så kanske vi slipper fler förbud!

Glad påsk! Imorgon åker jag till Tärna och kör skoter. Utan skrikburk. Det blir jättekul! :d
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Kanon!

Snart kanske man äntligen kan sitta mot en solig fjällsida och äta gott eller bara dricka kaffe utan att bli störd av nån irriterande slutburksjävel. :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det blir nog bra det där, men slutburkar är inget som stör mig egentligen.

Jag tycker Polaris -11/-12 har en grym originalburk, den låter vasst men inte alls för mycket - även arctics nya skotrar låter rätt mysigt med en lagom ljudnivå. Om alla tillverkare kunde börja med det så kanske färre känner behovet av att byta till en som lever om extremt istället.
 

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Re: Sv: Polisen slår till mot skrikburkeriet - YES!

Det blir nog bra det där, men slutburkar är inget som stör mig egentligen.

Jag tycker Polaris -11/-12 har en grym originalburk, den låter vasst men inte alls för mycket - även arctics nya skotrar låter rätt mysigt med en lagom ljudnivå. Om alla tillverkare kunde börja med det så kanske färre känner behovet av att byta till en som lever om extremt istället.
håller med där..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Vet inte om det är att jag börjar bli gammal men en skoter skulle gärna få vara såpass tyst att den behöver en stark indikeringslampa som visar att den är igång så man inte glömmer den igång.
 
J

Jona$

Du börjar bli gammal :p
Att höra skotern min när den får arbeta riktigt med turbon är som en symfoniorkester är med mig :)
Fast då är det såklart ingen skrikburk utan ett riktigt growl.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Hörde att snutarna stod och plockade ungdomar i ritsem idag men släppte förbi alla "vuxna".
Vad är det för korkskallar?! Inte är det dom unga som kör på fyllan mest! Undrar hur många dom släppte förbi som var påverkade?! :tsk:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag hörde att dom hade kanindräkter och spelade banjo.... Tur jag inte tror allt jag hör.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag hörde att dom hade kanindräkter och spelade banjo.... Tur jag inte tror allt jag hör.
Känns som att mina föräldrar inte har någon större vinning av att ljuga om det,men vill du spela pucko så är det helt ok.
 

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Känns som att polisen utan problem skulle kunna släppa förbi vuxna och stoppa unga,. Dock är ju detta inte rätt. Men men....

Om man skulle bli stoppad så ska man ju inte vara orolig. För nu kör väll lagligt va?
Har ni en laglig maskin, skoterkort mm så är det ju inget att bry sig i om ni blir stoppad.
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag personligen har inget emot ljudet från slutburkarna. Har sen jag börjat åka skoter åkt med folk som haft andra slutburkar, har även haft det själv. Tycker det är lite som i bilhobbyn, schysst med lite gött sound i maskinerna.

Men å andra sidan så finns det ju folk som stör sig och det är ingen rättighet att få byta slutburk på skotern. Så vill dom stoppa folk för att få bukt på det så är det helt OK för mig. Jag åker hellre med skotrar som låter som symaskiner än att inte åka alls.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Känns som att mina föräldrar inte har någon större vinning av att ljuga om det,men vill du spela pucko så är det helt ok.
Jag var lite pucko men inget illa menat, det är svårt att bedöma och säga vad poliser gjort en hel dag utifrån ett möte. Alla bör få lämna i vart fall ett utandningsprov, oavsett ung eller gammal men det är klart. Jobbar jag som polis i ankeborg så pratar jag med björnbusarna först....
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Känns som att polisen utan problem skulle kunna släppa förbi vuxna och stoppa unga,. Dock är ju detta inte rätt. Men men....

Om man skulle bli stoppad så ska man ju inte vara orolig. För nu kör väll lagligt va?
Har ni en laglig maskin, skoterkort mm så är det ju inget att bry sig i om ni blir stoppad.
Nej så är det nog inte, och han skriver ju även varför; samma el större risk att vuxna kör onykter... Men bland de yngre har säkert har fler slutburkar, förutsätter dock att de även alkotestar de som stoppas...

Obs. detta baseras på min fördomsfulla och generaliserade uppfattning/observerande av kulturen hos skoterfolk, men så är det :rolleyes: