Polaris XLT startar inte

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Jag har inte kunnat kolla packboxarna enu för att jag inte får av svänghjulet :p de sitter som sten och jag har ingen svänghjuls avdragare :/ men då jag plockade ur motorn så ran det ut 3 dl soppa ur vevhuset, kan de ha vare det som gjorde att den inte startade? ^.-
 

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Då är den så sur den bara kan bli, skulle rekommendera att kolla nålventilerna och eventuellt flottörerna, även choken och om det rinner bränsle i vakumledningen till bränslepumpen kan var olika orsaker.
Har sj en xlt som jag haft problem med att den fyllt motorn med bränsle och då har det oftast varit nålventilen i någon förgasare och då man är lite snål så har man inte köpt några nya utan jävlats med att få de täta igen vilket brukar lyckas , om inte efter första försöket så är det bara att öppna förgasaren igen och putsa lite till.
Det första man kan göra om den inte vill gå är att öppna dräneringsskruvarna på framsidan blocket så ser man väldigt fort om den är sur och ofta vilken förgasare som är problemet.
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
aha, okej tack! :)

Jag ska bara försöka få bort svänghjulet och kolla packboxarna sen så kan jag kolla dedär då motorn sitter på plats igen.