Polaris XLT startar inte

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Hallå!
Xlt -94

Gjorde ett kolvbyte på xlt'n men efter det så har den inte startat :suspicious:
(bytte kolvar o ringar för att jag hade dålig komp)
Men nu vägrar den att starta den får luft,soppa och den har gnista men de vill bara inte starta

Vad kan det bero på?:hmmmm2:
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
ja innan jag bytte så hade jag ett komp värde på 4 och nu är den dubbelt så tung att dra så runt 8 är ju orginal så jag skulle gissa där ikring och kolvringarna sitter rätt
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
haha, ja jag har ju kört i år med den (köpte den i år) va ut ggr efter jag fått skoterkortet sen så har den stått.. :(

Men jag har köpt ett nytt svänghjul för det förra glappade, men tänningen är exakt lika instäld som förut och den gick hur bra som helst sen gick de bara utför.

nu när jag drar så ger jag den en dirrekt sup med bränsle för att se om den tänder men den bakpoffar bara
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Täningen är lika instäld som innan då den gick bra som fasen men nu går den inte alls :(

Funderar om någon vet hur man ska kunna mäta om vevaxeln är sne eller vriden eller nått sånt..
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
jag tänkte mer på vilka mått det ska vara om man tar bort tändstiften och här 2ans kolv i toppläge, ska de va lika långt ner till 1 och 3 an då?
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Nu då jag har varit ut och kollat så då 2an är i topp så är det lika långt ner till 1 och 3 an,

och då tvåan är i topp så har magneten på svänghjulet presis gått förbi "läsaren" så att hela magneten är förbi, den ska väll ädå va ungefär mittpå då kolven är i topp ?
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Tändplattan har jag inte rört ur fläcken men om du kör 500 twin så tänder din på båda samtidigt. jag har en trippel vilket gör att den tänder olika på alla jag har 3 magneter på utsidan av mitt svänghjul som åker mot en läsare i toppen av blocket som ger tändning åt mig. tändplattan ger ström till rästen

Nu då jag va ut så vad det ingen bensin i bränsle pumpen (A) Noob fel. nu är det bensin där iaf. men jag orkar inte stå och dra för att den kuggar över nere på huvet som sitter på svänghjulet vilket gör att jag får jätteont i händerna då det släpper. något tips hur man kan fixa detta som?
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
jo men är endå markerat hur tändningen ska vara :D.. vet jävlades med det på rxl:n

till det nya problemet försök få tag i en ny krans eller en ny magnapull beroende vad det är som krånglar
 

Henkepettsson

Aktiv medlem
31 jan 2010
62
0
6
-
Han baksmälde o hade sig innan jag bytte kolvar, kan det ha gjort så att packboxarna på veven har gåttsönder och gjort så den tappa vevhuskop? vilket gör att den inte startar.. ?