Polaris XLT 600 el hjälp

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
ja men de finns ju inga utag på kontakterna. den är ju en 3 cylindrig och spolarna är serie koplad men fatar ej vart dom ska sitta
Mvh
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
den funka inte för mig heller men hitta en bra sida hör för polaris sprängskisser http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp de var ju dom från värksta som hade satt ihop alla dom kablarna till spolarna :S men fick igång den idag. gud vad jag längtar till vinter. men behöver en nyhuv insugnings gummi svetsa boggi feste i chassist. och ena kyllar steget och paj men tur så har jag ett lika dant hemma. så är en hel del skruvande men fick igång motor idag. men en liten fråga bara han som hade den innan hade satt dit en rave variator fjäder så den ska få hörgre till slags varv. så den huger i rängen vid ca 6k varv. ska jag sätta i orginal fjärden ist nu när de är nya kolvar på alla tre cylindrar och ny honade.. ursäkta för fel stavning. Tack till er som försökte hjälpa till
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Spelar ingen roll vad det sitter för fjäder där, det är upp till dig om du vill ha högt inslagsvarv eller lågt, känner du att 6k är för högt är det bara att byta fjäder så du får lägre.
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
Jag tänkte mest på cylindrana och kolvarna. Så han inte skär när skotern ska köra över 6k varv på en gång. Och hur kör jag in kolvarna på bästa sättet
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tror inte den kan skära bara för du har det inslagen,,

Bästa sättet är att bara köra lugnt med inteallt för långa fullgas repor,
Efter 1-2 tankar borde det vara lugnt att gasa .
Sen om du har plockat bort separata olje smörjningen så kan du blanda i lite extra olja i tanken
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
Okay tack för svaren. Ja de har jag gjort har läst att motorn inte tar in olja när motor går över 10k varv så jag blandar. Så jag kan tex köra på. 10 liter bensin så ska jag ha 1,2 dec olja?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Om du tar bort separata oljesmörjningen så ska du blanda minst 2% i tanken dvs 2 dec på 10liter. du kan gå upp även till 3% 3 dec/10 liter. men om du ska blanda både i tanken och ha separata så blanda ner runt 1dec i tanken..

Det får inte bli för mycket heller för då börjar skotern gå dåligt istället.
 

Deadsoul

Medlem
16 feb 2011
40
0
1
övertänger
Ops tänkte fel mena. 1 dec på 5 liter . Men så jag kan tex köra på 2,5 dec på 10 liter. Vill inte att han ska blödra ihop. Haha börja med el hjälp och slutar med olje blandning. Tack för svaren din pro slidder ;) har en sista fråga en Indy huv från 89 tror du den passar men xlt 94 gamla chassit. Ser lika ut iallafall tack åter igen. Du är guld värd :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Det blir bra om du kör på 2,5dec/10 liter, det där med huven kan jag inte säga nått om, om jag inte helt minns fel är det olika fästningar till noskonen, men kan ha fel där. Lättast är det om du ringer upp närmaste åf och frågar