Polaris :: VS :: Ski Doo

S

Skinkan

Tjena
Ett svårt val ?
Ski Doo Summit 800 -00 eller -01
Polaris RMK 800 -00
Det ligger ungefär lika i pris, så vem väger tyngst ? Då det gäller prestanda och hur bra och skön skotern är.

/Tack för alla svar
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
hade nog också valt summiten -01.an då förstås =). är nog inte så stor skillnad mellan summiten och rmk:n i framkomlighet fast summiten är läckrare och sen är det ju en 01.a istället för en 00.a
 

lulemarcus

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Är beredd att hålla med! Summit -95 och frammåt är de klart finaste maskinerna enligt mitt tycke. En riktig "dröm maskin"!
 

EDGE700

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Luleå Sverige
Jag skulle oxå valt Summiten, även om jag själv kör polaris. -00:ans RMK var inte så mycket att ha jmfr med summmit -01. Men om man tittar på -02 å framåt skulle jag välja en RMK.
 

northpaw

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Östersund Sverige
summiten: har bara mm i alla skruvar, du slipper tumnycklar som du måste ha på polaris.
ski-doo har bättre hållbarhet, en gammal polaris rekar sönder efter ett tag, dynor spricker mmm. händer inte på en ski-doo
 
E

Ej medlem/Inloggad

polaris!!!!

jag har en rmk 800cc 02 ...och min kamrat har en summit 02...
hans bara strular
 

summit 1000

Medlem
31 jan 2005
26
0
1
lövånger
jag har en summit 800 -02, jag kan bara säga att du kommer inte att bli missnöjd, sen kanske du blir nöjdare med rmkn... men jag har svårt att tro det, det ända strul jag har haft, var att tidigare ägarn inte kunde skruva, och hade fipplat med variatorerna, så det fick jag fixa till, sen har den gått som en gud, det känns hårt att säga det men den käns skönare på nå sätt än summit 1000, men det är väl för att man inte har vant sig ännu, nä ta å köp en summit nu/ lycka till
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
jag har en rmk 800cc 02 ...och min kamrat har en summit 02...
hans bara strular
klagar du på summit 02an ? det blev juh dock årets skoter 2002 så du vet..
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det där med årets skoter är väl som årets bil ni vet.............bara pajasbilar blir årets bil typ nissan micra och annat schit. :D
 
E

Ej medlem/Inloggad

Tjenare, båda mopederna är jämnlika vad gäller prestanda,samt övriga saker.
Mvh mr Thunder!!!!
 

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Det går inte att ha sånna hära trådar då folk bara är riktigt feta märkes***ar! syns så tydligt på en del dom FLESTA som tex kör polaris säger rmk medans dom som kör skidoo säger summit ^^ komiskt.
 

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
r-dish skrev:
Det går inte att ha sånna hära trådar då folk bara är riktigt feta märkes***ar! syns så tydligt på en del dom FLESTA som tex kör polaris säger rmk medans dom som kör skidoo säger summit ^^ komiskt.
Håller med dig... Folk skriver sin favoritskoter utan att ens kommentera varför den skulle vara bäst och inte heller vet dom hur skotern förhåller sig till den andra skotern.