Polaris rmk 2015

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
Hej,

Införskaffade mig nyligen en Polaris Rmk 2015 155 LE
Och ser tydligen ska det vara en Scandinavian beast.

Den har gått ca 300 mil men till min stora förvåning så är det vita dämpare runt om som EJ är justerbara.
Boggieskenorna ska vara röda som jag förstått det men dom är silver. Sen är kåporna bytt men dom är samma färg som en S beast ska vara.

Så min fråga är, har jag köpt en S beast eller vad kan det vara? Finns det "budget dämpare" i orginal utförande på dem?
Vad är skillnaden på en LE och en TDS??

Det är en import samt att det sitter kedjehus och två kylare.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
TDS är väl en PRO-RMK med lite lull-lull och lägre styre typ?
LE var väl helt enkelt Scandinavian Beast det?
Googlade lite fort bara och verkar ju vara svarta fotbrädor på Scandin också.
Vanliga RMKn har ren alu.
Undrar om du inte har en "vanlig" RMK jag? Fast är det import kan det ju vara någt helt annat typ.. Vart är den importerad ifrån?
 

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
TDS är väl en PRO-RMK med lite lull-lull och lägre styre typ?
LE var väl helt enkelt Scandinavian Beast det?
Googlade lite fort bara och verkar ju vara svarta fotbrädor på Scandin också.
Vanliga RMKn har ren alu.
Undrar om du inte har en "vanlig" RMK jag? Fast är det import kan det ju vara någt helt annat typ.. Vart är den importerad ifrån?
Det är svarta fotbrädor på min.
Finns det vanlig rmk?
Finns det inte bara S beast, och pro rmk i den årsmodellen?
Ver ej var den e importerad ifrån!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Den maskin 2015 som kallades för scandinavian beast är en standard rmk. Men som man från polaris sccandinavia beställde med massa tillbehör från fabrik precis som alla i usa kan göra, Så i princip är det en pro rmk utan beltdrive och kolfiber, men med den främre kylaren. Samma styre, dämpare, bromsar mm som pro rmk.
Som plus på det så sålde man den också till ett riktigt bra pris, jämfört med motsvarande modeller. SKS:en som säljs idag är egentligen samma koncept men den är dock dyrare än pro:n, sen har man slängt dit elstart för att göra den tung.