Tjena, nu är det så här att min skoter skar i påskas och cylinderfotspackningarna klarade sig tyvärr inte och jag försökte desperat få tag i nya packningar, men eftersom det var påsk så var alla åf stängda så jag for köpte packningsmatrial och gjorde egna, dock mycket för höga än orginalet så det blev inte riktigt rätt motstånd.
Den dog då jag for ut i djupsnön osv. skoter har stått under sommarn och nu börjar jag knepa på det igen. men hur vet jag vilken tjocklek på packningen jag ska ha? ringde till bilbolaget, närmaste återförsäljare och hörde om dom hade hemma.
Dom hade 0,15 hemma , men tydligen så finns det 4 storlekar ett välja mellan.
den minsta var 0,6 den andra var 0,10 tror jag det var och den näst största var 0,15 också fanns det 0,20.
jag bad dom lägga undan 0,15 , men frågan lyder:
funkar denna att köra med? kort och gott är det rätt packning? Motorn är från en polaris iq 440 -06.
mycket tacksam för svar för nu ligger det ny snö ute !
MVH
Den dog då jag for ut i djupsnön osv. skoter har stått under sommarn och nu börjar jag knepa på det igen. men hur vet jag vilken tjocklek på packningen jag ska ha? ringde till bilbolaget, närmaste återförsäljare och hörde om dom hade hemma.
Dom hade 0,15 hemma , men tydligen så finns det 4 storlekar ett välja mellan.
den minsta var 0,6 den andra var 0,10 tror jag det var och den näst största var 0,15 också fanns det 0,20.
jag bad dom lägga undan 0,15 , men frågan lyder:
funkar denna att köra med? kort och gott är det rätt packning? Motorn är från en polaris iq 440 -06.
mycket tacksam för svar för nu ligger det ny snö ute !
MVH