Polaris 600rr misständningar.

Benzzo

Välkänd medlem
25 jan 2011
144
0
6
Pajala
Hur är de där med tempgivaren? Kan man inte bara koppla ur den? Min gick oxå skit, misstände å var allmänt slö, köpte den så och ägaren innan säger att den gått klockrent innan han smällde en rem i den så ja antar att veven har krökts så har lämnat in den igår. Innan ja rev allt gick ja igenom allt förutom soppa pumpen å allt såg bra ut. Köpte Polaris för att ja INTE skulle behöva skruva men de verkar ju fan nästan va värre än rotax, där vet man iaf vad som händer när de pajjar (kolv, cylle) m.m :)
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Angående min så fick jag tillbaka den idag. Alting på hela skotern är uppmätt och ok. Men dom 3 sakerna montörn påpekade som fel är följande.
1:Insugsgummin = Spruckna innifrån, PTO sida minimalt hål, MAG sida ok. Dom var även svällda på ngt konstigt sätt..
2:Tank korks avluftning funkade fel väg = Gick att suga luft ur tanken men inte in. Så eventuellt bidragande orsak ?
3:Han satte även i nya NGK Bpr9es stift i den, hade champion stift i före som endast var körda 15km.. Var och testade 10km idag och skotern går som den skall, men upplever att lågfartskörning är bluddrigare med NGK stift !! Ifall inte montörn pillat på mina bränsleskruvar ?

Behöver väl även säga att, typ alla kablar har varit isär. så ifall det har varit tendens till löskontakt någonstans vet man ju ej heller, så kan inte skylla på insugs gummin till 100%
 
Last edited: