Polaris 2023

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
Jaha, iom nya stop riden så lär man väl inte se röken av nån MY23 innan snön är borta, hur många är vi som väntar på maskiner egentligen...?
Beställde en Khaos Slash 9R 155 ifjol men har beställt en 146a till nästa år, undra om den kommer bli levererad...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jaha, iom nya stop riden så lär man väl inte se röken av nån MY23 innan snön är borta, hur många är vi som väntar på maskiner egentligen...?
Beställde en Khaos Slash 9R 155 ifjol men har beställt en 146a till nästa år, undra om den kommer bli levererad...
Skulle inte falla mig in att hämta ut en försenad 23a nu utan ytterst rejäl rabatt!!!
 

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
Skulle inte falla mig in att hämta ut en försenad 23a nu utan ytterst rejäl rabatt!!!
Man kan ju hoppas att vi som väntat hela vintern på våra Snowcheckmaskiner ska få nån ytterligare rabatt, med jag skulle då bli mkt överraskad om en sån rabatt va större än 5k !
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Säg från dig maskinen och köp den i sommar med 30k i rabatt istället. Handlarna kommer bli tvungna rea ut kvarvarande maskiner om det nu blir som dom lovat och nästa års maskiner kommer någorlunda i tid.
Finns väl till och med gott om nya -22or kvar i lager så något blir dom tvungna hitta på.
Synd om handlarna som är oskyldiga i sammanhanget men plocka ut en ny puderskoter med fullt pris nu när säsongen är slut kan väl ingen förväntas göra.
 

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
Tja, handlarna har ju väldigt lite med priset att göra, å Polaris Scandinavia har nog inte så mkt mer att säga till om heller, är nog storPolaris som styr, så vi får väl se vad som händer.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
StorPolaris har en annan syn på utförsäljning än svenska, det finns det (gamla) exempel på. Köpte själv en ProXR 800 dom satt ner 40k på den tiden det begav sig och några år efter gjorde dom samma sak med IQ RR. Meddelandena som gick ut från Polaris centralt då var i princip "Vräk iväg kvarvarande lager NU annars får ni inga nya skotrar till hösten!"


Handlarna torde väl knappast ta hem skotrarna från GA överhuvudtaget om dom avbeställts, så då är dom GA/Polaris problem att göra vad dom vill med.
 

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
46
2
8
Stockholm
Man kan ju hoppas att vi som väntat hela vintern på våra Snowcheckmaskiner ska få nån ytterligare rabatt, med jag skulle då bli mkt överraskad om en sån rabatt va större än 5k !
Det är nog bättre du avbokar den och köper den tills sommaren, tror inte dem kommer ge speciellt mycket mer rabatt.

Själv avbokade jag min 9R och beställde en ny 2024 istället.