Polaris 2023

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
47
2
8
Stockholm
Jaha, vad säger vi, blir det i Mars 9R kommer, eller vad tror ni?
Beställde min 15 mars och jag har fått lite halv oklara besked "Början på februari", men pratar man med andra/andra ÅF (än min egna) så verkar det vara i slutet utav feb/mars.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
mitten av feb för 9r 146 fick jag som svar idag, känns som man kan lika gärna avboka o beställa en -24
 

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
47
2
8
Stockholm
mitten av feb för 9r 146 fick jag som svar idag, känns som man kan lika gärna avboka o beställa en -24
Det håller jag med om, funderar på ev. avboka och köpa en beg. 22 istället, jag har Axys chassi fortfarande, då får man ju både matryx chassi & kan spara typ 50-70k.

Jaa, det låter som Mars, iaf för 9R 155" :(
Jag fick då som svar "Februari" för min 9r 155", däremot så är det väl si så där om man litar på det till 100%.

Såg VMC lagt upp blocket annons på mitten utav feb på deras 9R 146", man börjar ju fundera lite om det är 146" eller 155" som ar prio.
 

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
"Tidigast andra halvan av Februari" (för 155") är svaret jag fick idag, så kommer den innan Mars blir jag positivt överraskad.
146" hörs komma tidigare än 155"
 

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
47
2
8
Stockholm
"Tidigast andra halvan av Februari" (för 155") är svaret jag fick idag, så kommer den innan Mars blir jag positivt överraskad.
146" hörs komma tidigare än 155"
Tycker allt känns extremt o-organiserat ut, först va det i slutet av dec/början av jan, sen börjar utav feb, nu mitten utav februari.. Kanske inte direkt ÅF's fel, men man blir ju inte direkt sugen på att boka en ny maskin, igen, utav Polaris. Speciellt inte när både lynx & doo har deras nya maskiner ute sen 1-2 månader tillbaka.
 

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
Tycker allt känns extremt o-organiserat ut, först va det i slutet av dec/början av jan, sen börjar utav feb, nu mitten utav februari.. Kanske inte direkt ÅF's fel, men man blir ju inte direkt sugen på att boka en ny maskin, igen, utav Polaris. Speciellt inte när både lynx & doo har deras nya maskiner ute sen 1-2 månader tillbaka.
Nää, exakt, handlarna har ju ingen skuld i detta, kanske inte Polaris Skandinavien heller, men dom borde ju iaf styra upp så att alla handlare får, och lämnar, samma information!
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Verkar finnas några 9R just nu iaf, såg att Tords motorservice hade en hemma & Lindroths verkar ha leverat en till "sledmyinsta" på ig.
2 av hur många beställda? 🙂 lokala handlaren nämnde något om att de ev kunde få in en snart men resterande kommer senare. Men jag vet inte. Hoppas de kommer imorgon 😃
 

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
47
2
8
Stockholm
2 av hur många beställda? 🙂 lokala handlaren nämnde något om att de ev kunde få in en snart men resterande kommer senare. Men jag vet inte. Hoppas de kommer imorgon 😃
Jadu... Det kan man ju undra.

Såg att Montinix.se också lagt upp på sin story en 9R, så nog finns det några i Sverige, men antalet verkar ju vara väldigt lågt.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Nu har jag snart väntat ihjäl mig på skotern.. men vad gör det, blir widetrak o pulka ändå i det här skitföret. Sämsta vintern på många år i norra jämtland..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Provkörde en trio av Khaos 146" i lördags, en 9R, en 850 och en 650.

9R var pinfärskt uppstartad och rykte nyskoterimpregneringsolja fortfarande men jo, lite piggare än 850 var den men båda gick bra.

650 gick definitivt hårdare än min 600R, ingen äpple mot äpple-jämförelse då min 600R är en 154" men ändå.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
9R kommer snart, iaf inom 3 veckor... 6/7e mars eventuellt till östersund, ut till kund nån vecka efter.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Finns ju andra 9R att köpa om du vill ha en, kanske inte direkt din maskin så som du beställt den.. men nästan så iaf
De som finns är alla utan 7s displayen.. då frun o grabbarna jag åker med har 7s vill jag ha det med