Polaris 2022

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Är det fler än jag som inte kan få något svar överhuvudtaget om när skotern beräknas komma. Varken från ÅF eller Polaris Scandinavia.
Måste ju gå spåra via beställningsnummret?
Åtminstone ett ungefärligt datum.
Förstår problemet med "världsläget" men information är väl ingen bristvara p.g.a. det?
Är i precis samma läge, inget klart besked och det verkar vara med ganska kort varsel handlarna får reda på vilka maskiner som är på väg in.
Ser att andra handlare fått in maskiner med vad det verkar samma spec som jag beställt min så det borde inte sitta i komponenter.

Hade varit bra veta då jag gärna prövat sälja den man har, men om det blir väldigt sen leverans vill man ju stå utan om snön kommer.
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Är det fler än jag som inte kan få något svar överhuvudtaget om när skotern beräknas komma. Varken från ÅF eller Polaris Scandinavia.
Måste ju gå spåra via beställningsnummret?
Åtminstone ett ungefärligt datum.
Förstår problemet med "världsläget" men information är väl ingen bristvara p.g.a. det?
Vad väntar du på för maskin? Led-maskiner och 650 verkar vara rejält försenade, om man hör mellan raderna.

Som sagt verkar handlarna få osäker information med kort varsel. Dock verkar delarna som fattas (mest 7s displayen) på vissa maskiner redan finnas hos resp handlare.
 

Mickdoo

Aktiv medlem
27 nov 2012
81
2
8
Vad väntar du på för maskin? Led-maskiner och 650 verkar vara rejält försenade, om man hör mellan raderna.

Som sagt verkar handlarna få osäker information med kort varsel. Dock verkar delarna som fattas (mest 7s displayen) på vissa maskiner redan finnas hos resp handlare.

Khaos 850 146" med lilla displayen.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Jag har haft tur för en gångs skull. Kändes lite hopplöst efter senaste mailet från Polaris (kolla era skräppostfilter om ni inte fått det)
Min skulle som sagt komma i januari men dök upp innan jul. Så vi hoppas att ni andra som väntar får ett samtal snart.
 
5 jan 2019
12
1
3
28
Alingsås
Tips till er som köpt nya 2022. Är att ni tätar dom undertill mellan kåpa och chassi. Både på variator sidan och belt drive sidan. Stora glipor mellan plast och Chassi och de kan välla in snö. riktigt dålig konstruktion av polaris. Vet ej om de har varit på tidigare modeller då jag kört skidoo.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
En van Polarisåkare tar fram sprutan med tätning direkt vid leverans, om inte handlaren redan tätat. Lika på Axys.
 

Mickdoo

Aktiv medlem
27 nov 2012
81
2
8
Någon som hittat ett skydd för bromsvätskebehållaren som går beställa i Sverige och finns i lager?
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Då Polaris kör med samma behållare som Arctic Cat/Yamaha har gjort sedan 2019 så kan du ju köpa en sådan. TKI har samma artikelnummer för Polaris som för Arctic Cat/Yamaha.
 
Reactions: Mickdoo

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Någon fler som tycker bättre om gamla än nya bromsen? Tycker det är dålig känsla och bett i den nya. Handtagets utformning är mycket tycke och smak men utöver det tycker jag bättre om den gamla.
 

surl

Aktiv medlem
31 jan 2015
81
9
8
Mina händer funkar bättre med det nya. Bettet har blivit bra efter att kört några mil (20).Utan ha tittat så tror jag att det är ett något hårdare belägg på -22.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Mina händer funkar bättre med det nya. Bettet har blivit bra efter att kört några mil (20).Utan ha tittat så tror jag att det är ett något hårdare belägg på -22.
Jag upplever klart sämre känsla när jag hoppar mellan 19 och 22. 22 är svår att finlira med, lite av och på. 22an har gått 34mil.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Man kan ju köra 100mil utan att bromsa en enda gång. Eller 10mil och bromsa 100ggr, så varför drar ni upp miltalen?
 
Reactions: asker

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Man kan ju köra 100mil utan att bromsa en enda gång. Eller 10mil och bromsa 100ggr, så varför drar ni upp miltalen?
För att surl ovan hävdade att hans blev bättre efter 20mil..... Antar att han menade att det kam vara lång inkörning på belägg.
Pratar man broms är det troligtvis underförstått att man använder den och normalt vid friåkning användes den friskt. Även på led i mitt fall.
 

surl

Aktiv medlem
31 jan 2015
81
9
8
Min tidigare -20 hade keramiska bromsbelägg orginal, men dom höll inte så länge men det var bra bett o känsla i dom.
Ersättnings klossarna var sintrade och min -22 har sintrade orginal , så ungefär samma känsla.
 

surl

Aktiv medlem
31 jan 2015
81
9
8
29695

Lite khaos -22 fix:
Knackat in det kromade pip skyddet,för att slippa kontakt med ramen.
Dragen en usb-kabel till telefon som sitter på styret,klippte 2 vanliga flatstift till hälften och anslöt till polaris kontakten + lite tape+usbkontakt+buntband.Blir en extra anslutning att lossa när man tar av huven.
Polaris lösning är att ha telefon på laddning inne i "handsfacket".
Har även dragit om gaswiren (framför kylarslangen).
 

pjotor

Medlem
10 feb 2019
10
1
3
49
umeå
Är det fler som har problem med att gasresponen sviktar.Vissa lägen främst vid omtag på gasen ger det en stunds tvekan. 2 av 3 khaos i vårt gäng har samma syndrom..
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jo min håller på så där ibland, lite jobbigt när man vill lyfta skidorna tex när man ska över ett dike eller nåt.
 

slixz

Medlem
14 sept 2017
8
2
3
Åkerberga
Upplever att min -22 khaos boggar fruktansvärt mycket från botten, har era gått ur inkörningsläget? Osäker om min har det med 11,5h motortid. På toppvarv sjunger den fint, men just från botten tvekar den väldigt ofta...har trott att det varit inkörningsläget men börjar bli tveksam nu.
 

JPH

Ny medlem
4 nov 2012
2
1
3
Övik
Ni som har problem med gasresponsen eller boggar. Det är inte gashängbrytaren som spökar?
Min har gått bra fram till denna helg. Fick då problem med att den tvekade. Gick till sig efter att jag sett till att all is runt gasen var borta.
 
Reactions: surl