Polaris 2019

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
0% är alltid bäst. Men det klarar ju inte ens bilbranschen av så att skoterbranschen ska komma ner i den standarden vore för mig en gåta.

Sen tror jag att dom 4 maskinerna tillsammans har varit stillestående 20 dagar mindre än en kompis Yamma som stod en månad.

Man måste se helheten. Inte stirra sig blind.

Jag är dock övertygad att detta är en icke fråga efter ett tag. Polaris är väldigt mån om att ordna till detta. Dom har ju ändå 4 års garanti i Usa. Och ska dom fortsätta byta motorer på löpande band så blir de en minusaffär.
Och som sagt jag har blivit väldigt bra bemött av Polaris...Eller hur Davajn..😘
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Jag är dock övertygad att detta är en icke fråga efter ett tag. Polaris är väldigt mån om att ordna till detta. Dom har ju ändå 4 års garanti i Usa. Och ska dom fortsätta byta motorer på löpande band så blir de en minusaffär.
Jo klart att det är en ickefråga efter ett tag, de lär ju fixa grundproblemen och någon gång så har ju de som "ska rasa" rasat och blivit fixade. Detta är nog glömt om en 20-30 år ;) :p
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
0% är alltid bäst. Men det klarar ju inte ens bilbranschen av så att skoterbranschen ska komma ner i den standarden vore för mig en gåta.

Sen tror jag att dom 4 maskinerna tillsammans har varit stillestående 20 dagar mindre än en kompis Yamma som stod en månad.

Man måste se helheten. Inte stirra sig blind.

Jag är dock övertygad att detta är en icke fråga efter ett tag. Polaris är väldigt mån om att ordna till detta. Dom har ju ändå 4 års garanti i Usa. Och ska dom fortsätta byta motorer på löpande band så blir de en minusaffär.
Och vilka kör bil som man kör skoter, alltså som man ha snott den, typ 6k - 8.5k då skulle alla bilmärken ha problem..😜
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Mindre än 1% och nästan bara rmk och ska vara åtgärdat från Dec, alltså borde det vara nån promille som hamnat Sverige med andra ord...😉
Och ändå vet jag om att minst 6 st från samma handlare har haft lagerhaveri (osäker om det är PTO dock)...om det är promille det handlar om har de sålt jävligt många 850 i sverige eller så har bara samma handlare sålt alla med lagerproblem. I fjol sålde Polaris knappt 1200 maskiner och det måste ju ha varit ett bra år. 1% = 12 maskiner...så handlaren jag vet om har sålt hälften...knappast. Det är dock skitsamma. Det viktiga är ju att det åtgärdas. Och Polaris verkar ju försöka i allafall så det är ju bara att hoppas att de lyckas.
 

JLu84

Medlem
11 feb 2019
42
8
8
40
Sverige
Har studerat drivhjulen lite eftersom min skotermatta kuggat. Det jag upptäckte var att centerdrivhjulet nästan ligger centrerat i centerhålet, och borde därför inte bidra i drivningen innan dom yttre drivhjulen tappar greppet. Det innebär även att då centerdrivhjulet får grepp, så har dom yttre drivhjulen pressat ut mattan så pass att bara halva mattan nås av en kugg på drivhjulet, och då blir det enda som centerdrivhjulet gör är skada på mattan.....

Tycker polaris borde lägga på minst ett års garanti till oss i Sverige (norden?) som bara fick två år. Många skotrar kommer inte hinna gå ur inkörningsläget på två år känns det som.....
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Hahaha, kreativ matte...

Räknar man ihop de fel som Polaris listar och räknar efter mindre än värdet så hamnar man på 5%. Med tanke på att det nämndes att en handlare hade 4 st skurna stående så skulle den handlaren ha sålt 80 stycken för att det ska vara 5%.
Men det var ju lite för vissa påstår ju att alla 840 motorn är tickande bomber som rasar när som helst.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
On topic:
En modern landsvägsmotorcykel varvar mycket mer och den motorn håller i tusentals mil utan haverier .
Ingen kan påstå att motorn i exempelvis en GSX-R har ett bekvämt liv .
Och vilka kör bil som man kör skoter, alltså som man ha snott den, typ 6k - 8.5k då skulle alla bilmärken ha problem..😜
När jag ( för länge sedan ) var ung så körde de flesta grabbar moped , cross och bil på det viset .
Utom de som körde BMW , de fick bara skruva i sina glasmotorer .
Min vässade B20 drog till 7500 på alla växlar och varva det skulle man så fort chansen bjöds , webersången ekade från långa trattar utan ljuddämpande luftburk och 2,5"-avgassystemet mullrade gott , så här i efterhand undrar man varför inte grannarna sköt mig pga väckta småbarn nattetid .

Sorry för OT

Det känns som om skotertillverkarna ( oavsett märke ) lutar sig tillbaka och låter kunderna stå för den utprovning och kvalitetskontroll som företagen borde klarat av själva innan maskinerna släpps till kund 💩💩💩
 
Reactions: Psycho Dave

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
On topic:
En modern landsvägsmotorcykel varvar mycket mer och den motorn håller i tusentals mil utan haverier .
Ingen kan påstå att motorn i exempelvis en GSX-R har ett bekvämt liv .

När jag ( för länge sedan ) var ung så körde de flesta grabbar moped , cross och bil på det viset .
Utom de som körde BMW , de fick bara skruva i sina glasmotorer .
Min vässade B20 drog till 7500 på alla växlar och varva det skulle man så fort chansen bjöds , webersången ekade från långa trattar utan ljuddämpande luftburk och 2,5"-avgassystemet mullrade gott , så här i efterhand undrar man varför inte grannarna sköt mig pga väckta småbarn nattetid .

Sorry för OT

Det känns som om skotertillverkarna ( oavsett märke ) lutar sig tillbaka och låter kunderna stå för den utprovning och kvalitetskontroll som företagen borde klarat av själva innan maskinerna släpps till kund 💩💩💩
Visst en landsvägsräcer men en B 20 som är lika glapp som en ladugårdsdörr i mellan kolv och cylinder, samt drar olja som en Finlandfärja. Håller med dom går länge, så länge man fyller på vätskorna....😘 och en modern bilmotor, våran diesel varvar ju typ aldrig över 2k, typ tomgång på en skoter....😜 Å min lilla trolling motor Honda 8hk 4t har väl gått 2 varv runt jorden men snitt 800 varv...Men pumpa tomgång fullgas hela tiden då håller typ inga motorer så värst bra visst inte svensson motorer i alla fall
 
Last edited:
26 dec 2015
36
2
8
Någon här som har dimensionerna/Ritningar på dekalkit till axys?
har tillgång till en printer som kan printa ut dekaler osv.
 

pjotor

Medlem
10 feb 2019
10
1
3
49
umeå
Har nu kört första helgen efter om mappning. Gashänget kvarstår, upplever nog att det dessutom inträffar oftare.
Fick oxå problem med att den inte svarar vid gaspådrag. Rätt störande att inte kunna lita på gasrespons då man verkligen behöver det.
Har oxå problem med en matta som rasslar som sju svåra år vid motorbromsning i brant utför.
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Har nu kört första helgen efter om mappning. Gashänget kvarstår, upplever nog att det dessutom inträffar oftare.
Fick oxå problem med att den inte svarar vid gaspådrag. Rätt störande att inte kunna lita på gasrespons då man verkligen behöver det.
Har oxå problem med en matta som rasslar som sju svåra år vid motorbromsning i brant utför.
Nu i veckan ska jag och några till få våra ecu ommappade av tekniker från staterna....å blir det bra så lär det bli utrullat till alla som har problem så vi får hoppas på det bästa...😇
 
Reactions: neden

unregistered

Ny medlem
11 feb 2019
3
1
3
38
Arvidsjaur
Då var det BPR9ES vilket har resistor.
Men det verkar vara riktigt skitstift nu för tiden...
Du har helt rätt asker, BPR9ES och dom har resistor. Bytte till BR9EYA då försvann ”gashänget”. Jag hade knackat in orginalstiften till 0.5mm och lämnade de nya som dom var, kanske det som gjorde skillnad.
 
Reactions: Bola

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Vet inte om de är nån nyhet men dom kan skära ihop efter 25h med, ny mapp i den vid haveritillfället