Polaris 2016

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ni som har kört 155" med serie 6 mattan hur har era beldrive remmar klarat sig under 2 år?
Har funkat fint för mig.

Pro -13 funkade också bra, sånär som på att bultarna som håller dreven gick av eller lossnade på den.
Är ju uppdaterat på Axys, delvis även på pro-14 och framåt.

Har aldrig haft nåt problem med själva remmen.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har funkat fint för mig.

Pro -13 funkade också bra, sånär som på att bultarna som håller dreven gick av eller lossnade på den.
Är ju uppdaterat på Axys, delvis även på pro-14 och framåt.

Har aldrig haft nåt problem med själva remmen.
Låter bra..
Har bara kört 600 -16 själv också utan problem
Man kanske får fortsätta på den vinnande vägen men uppgradera till 800

Har varit helt inne på brp till vintern men dessa remproblem gör mig tveksam trots den fina 4 års garantin
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Det är iaf de sista du behöver oroa dig om. Så länge oljan har samma klassifikationer som ves gold eller bättre, så är de inget som stör garanti.
Dock tror jag ej den oljan har det! Så kan va klokt att avstå.
Är det så?

Är det någon som kan tipsa om olja som man vågar köra med så garantin gäller? Gärna i 20 liters dunk . Är less på köpa oljan av ÅF för 550 spänn 4 liter.
Länk?
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Vad för matta ska man köpa om man måste byta? Original mattan har gått 150 mil och ser jätte bra ut men vet att vissa har jätte problem med mattorna.

Camoplast? Någon som kan länka en passande? Kommer inte byta i min förrän det är nödvändigt utan kollar bara priset så det inte kommer som en överraskning den dagen gummit ska bytas
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Hur går man tillväga för att byta kedjehusoljan? Mig veterligen finns det bara tömningsplugg? En insektsskruv?

Någon speciell olja? Eller funkar det med vilken växellådsolja som helst?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Hur går man tillväga för att byta kedjehusoljan? Mig veterligen finns det bara tömningsplugg? En insektsskruv?

Någon speciell olja? Eller funkar det med vilken växellådsolja som helst?
Jag suger upp oljan med en tunn hård slang, typ lika tunn som en primer slang, man får trixa lite så får man ner den på lägsta stället, tyvärr finns det bara nivå/påfyll.plugg, ingen dränerings plugg.
Använder org.polaris olja, 1 liter räcker till flera byten.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad för matta ska man köpa om man måste byta? Original mattan har gått 150 mil och ser jätte bra ut men vet att vissa har jätte problem med mattorna.

Camoplast? Någon som kan länka en passande? Kommer inte byta i min förrän det är nödvändigt utan kollar bara priset så det inte kommer som en överraskning den dagen gummit ska bytas
Polaris mattorna är camso(camoplast)matt valet är väldigt beroende på vars du kör, fjällen med vind pinad snö, funkar oftast en med styvare kammar, fluff puder i skogsterräng funkar mjukare lägre kammar bäst, mattval är nog även väldigt beroende på hur din körstil är.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Någon som har testat lite olika dämpare på axys rmk? Tycker inte walker evans piggypack dämparna håller måttet riktigt, inte jämfört med dom som fanns 2015, för det är helt andra dämpare som jag tycker funkar fint.
Har kört fox float evol r tidigare men gillar inte riktigt dom, så jag kommer nog att hålla mig till fjäderbeklädda dämpare.
Dom värre walker dämparna går på ca 15000kr + 1000kr för assault framfjädrar fram och för en halv peng till närmare 30000kr får man fox zero 1.5 rc2, men såg nu att polaris även erbjuder öhlins för ca 21000kr, någon som har testat dom?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Någon som har testat lite olika dämpare på axys rmk? Tycker inte walker evans piggypack dämparna håller måttet riktigt, inte jämfört med dom som fanns 2015, för det är helt andra dämpare som jag tycker funkar fint.
Är det helt andra dämpare, inte bara annan shimsning?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon som har testat lite olika dämpare på axys rmk? Tycker inte walker evans piggypack dämparna håller måttet riktigt, inte jämfört med dom som fanns 2015, för det är helt andra dämpare som jag tycker funkar fint.
Har kört fox float evol r tidigare men gillar inte riktigt dom, så jag kommer nog att hålla mig till fjäderbeklädda dämpare.
Dom värre walker dämparna går på ca 15000kr + 1000kr för assault framfjädrar fram och för en halv peng till närmare 30000kr får man fox zero 1.5 rc2, men såg nu att polaris även erbjuder öhlins för ca 21000kr, någon som har testat dom?
Jag skickade iväg mina till Frank Huss, fram är omshimsade medan jag nöjde mig med ett oljebyte bak.
Skillnaden är enorm jämfört med original, innan spelade det ingen roll hur mycket jag försökte justera fjäderförspänningen eller trycket -oavsett vad jag provade så var den så mjuk att den var hopplös, eller alldeles för hård.
Nu klarar den att hålla emot fram vid skråkörning trots ganska mjuk setup utan att bottna om det springer fram ett hål i backen tex.
Bakdämparna fungerar även dom otroligt mycket bättre bara av oljebytet, tydligen var det han hällde ut inte vackert att se heller efter 52 mil...
 

JagMej

Medlem
28 aug 2016
10
0
1
Östersund
Såg nu att jag slagit upp ett mindre hål i plasten under quick drive remmen på min -16 pro rmk. Hålet mäter någon centimeter på längden och någon millimeter på bredden.

Någon som har ett förslag på något medel att täta hålet med?

Tack på förhand