Pappra Snöskoter

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
Hej, jag har köpt en Edge 600 i något race-format. Så det fanns inga papper/aldrig funnits till den. Och jag vill ju ut å köra efter leden utan att vara helt olaglig.

Minns lite från när man var yngre och epa/a-traktorer dominerade, att man kunde pappra maskinerna? Typ köpa chassienummer, reg-plåt och papper och sen svetsa dit chassienumret på snöskotern?

Har fått tag i ett par Indy papper, och de går väl säga att Indyn är ombyggd till två Generationer nyare? Eller är det lika bra att köpa ett tomt chassie med papper och flytta över allting? :)
 

Mhimili

Välkänd medlem
22 jan 2011
184
0
6
Sundsvall
Jag har ett chassie med papper här hemma om det skulle komma sig att det är intressant... Från en Indy trail -89 och plåten med chassienumret är pop-nitat om jag inte missminner mig.

Iofs. får du väl det ganska jobbigt o säga att den är från -89 ;)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Kommer va olagligt hur du än gör. Frågan är snarare vad du kan göra för att ha störst chans att komma undan med det...

Men jag måste ifrågasätta två saker. Dels tävlade man inte ens med varken edge eller 600 i början 2000 så frågan är vilken klass den tävlade i? Sen reggas även tävlingsmaskiner mig veterligen i sverige så oavsett ska det finnas papper till den... Finns det chassinr på den?
 

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
Hej, nej det finns inget chassinummer tror jag. Men däremot fick jag med ett äkta kvitto eller vad man nu ska säga från när den var ny, tänkte mest så att man kan köra efter lederna lagligt?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Hej, nej det finns inget chassinummer tror jag. Men däremot fick jag med ett äkta kvitto eller vad man nu ska säga från när den var ny, tänkte mest så att man kan köra efter lederna lagligt?
Du kan inte köra efter lederna lagligt....

Sätter du på regskylt från en annan maskin så är du allt annat än laglig.