Påverkan av topphastghet med 32mm m

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
RE: Påverkan av topphastghet med 32

kan tänka mig att det inte kommer att kännas allt för lustigt-:), det är lika att dreva ned lite gran å satsa på ett djävulskt klipp!
har sålt bort min amchz , jag tycker att det är bra om man kan svänga ibland-:)
 

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
RE: Påverkan av topphastghet med 32

>kul att ni kört 160 i
>verklig fart!

Skidoo och Lynx har dom bästa mätarna, visar bara lite fel, aldrig mer än 10km/h fel skulle jag säga.

 

LarsaP

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ånge Sverige
RE: Påverkan av topphastghet med 32

Kul att du fått fin snurr på kärran, själv håller jag på att pula lite med en nyinköpt Formula III 800 -99. Nu är jag ingen toppfarts fantast utan tänker satsa lite mer på accs och fäste och lite bättre dämp i boggin..

Men.. Hurvida mätarna visar som dom ska vill jag nog bara säga att visst fan visar dom fel, och ju fortare det går desto mer felar dom.. har ingen aning om hur mycket men min FIII 600 som jag hade 97 visade 20 för fort enligt en bilmätare.. men visade då bilmätarn rätt ??

Besvärlig fråga detta !!!

Mvh // Larsa
 

john h

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
RE: Påverkan av topphastghet med 32

om den "bara" visar 170 på mätaren så verkar de vara fel, variator och drev kanske behöver tillsyn. ja har en 36,8 på min och den gör 205 efter mätaren, sen hur fort de går egentligen har ja ingen aning om.
 

XorcessX

Medlem
20 jan 2008
32
0
1
32
Bräcke
de hrävs otroligt mkt kraft för att få upp en skoter i 200km/h för mattan går så ***** tungt att driva... visst att en Mach z är pigg... men 200 tvivlar jag på... då en Thundercat gorde 198km/h absolut max... med tanke på att den har tripple 1000cc o nästan 200hk så...
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
de hrävs otroligt mkt kraft för att få upp en skoter i 200km/h för mattan går så ***** tungt att driva... visst att en Mach z är pigg... men 200 tvivlar jag på... då en Thundercat gorde 198km/h absolut max... med tanke på att den har tripple 1000cc o nästan 200hk så...
Ypperligt bra inlägg sådär fem år för sent ;)
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
för att kolla hur fort den går så fråga nån motorklubb dom som håller på med fart om dom har en laser pistol så ni kan mäta upp den i verkliga hastigheten och få svart på vitt hur mycket den felar och jag tycker det inte är nån buskörning så man är på en sjö eller älv eller havet där man kan testa utan att kalla det för bus körning för bus körning anser jag är när körnigen görs i tätbebyggt område
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Harvas det i gamla trådar tror han har antingen hittat sitt svar eller så ligger snubben ifråga å pliggar släden över till atlanten :beer: