Hejsan!
Idag vid halv 2 tiden ringde jag Bohlins i Järbo och snackade om en lynx som dom säljer..diskussionen gick såhär ungefär:
Jag: Frågar allmänt om skick
Han: Svarar allmänt om skick
Jag: Jag bor i Söderhamn ca 10 mil ifrån er, går det bra om vi kommer lite sent, och går det bra att provköra skotern?
Han: Ja absolut, det går bra det!
Jag: Vi kommer ungefär strax efter klockan fem då, ja men då ses vi!
Han: Okej, ja vi stänger klockan sex, så det går bra!
När vi väl kom dit så såg jag att lynxen inte alls var vad jag hade tänkt mig, därimot så fanns där en Viper som jag fastnade för, frågade killen i butiken om jag fick provköra den. Han svarade då att han måste ringa till Stefan, sagt och gjort så kom han ut igen och sa att det inte gick, men åk ner till stefan och prata med han så går det nog bra (befann sig på en demokväll 700m bort)
Vi åkte dit, diskussionen gick:
Jag: Hejsan, jag som är Andreas vi talades vid tidigare på telefon
Han: Jaha okej, hej
Jag: Jag är intresserad av vipern uppe i butiken, kan jag få provköra den?
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Nehe öh okej
Han: Vi lämnar 3 månader garanti istället
Jag: Ja men jag har aldirg kört en viper, vill känna så det känns bra
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Okej, ne men då åker vi väl hem då
Han: okej
Kan ju säga att jag blev måttligt förbannad! Hur fan kan man bete sig så mot en kund, är man så osugen på att sälja??
Jag hade 12,000:- med mig som jag hade tänkt lämna i handpenning då jag inte hade släp med mig ikväll. Tänkte hämta den senare om jag hade tyckt om den.
Någon mer som tycker detta är helt galet? Han hade väl kunnat kläckt ur sig på telefon när jag fråga om allt var okej att jag inte skulle kunna provköra och att han inte vela sälja en skoter.
Både lynxen och vipern stod inomhus, inga nya skotrar heller så jag förstår inte!!
Kände bara att jag vela skriva av mig lite då jag åkt 20 mil tur och retur helt i onödan!!
MVH / Andreas
Idag vid halv 2 tiden ringde jag Bohlins i Järbo och snackade om en lynx som dom säljer..diskussionen gick såhär ungefär:
Jag: Frågar allmänt om skick
Han: Svarar allmänt om skick
Jag: Jag bor i Söderhamn ca 10 mil ifrån er, går det bra om vi kommer lite sent, och går det bra att provköra skotern?
Han: Ja absolut, det går bra det!
Jag: Vi kommer ungefär strax efter klockan fem då, ja men då ses vi!
Han: Okej, ja vi stänger klockan sex, så det går bra!
När vi väl kom dit så såg jag att lynxen inte alls var vad jag hade tänkt mig, därimot så fanns där en Viper som jag fastnade för, frågade killen i butiken om jag fick provköra den. Han svarade då att han måste ringa till Stefan, sagt och gjort så kom han ut igen och sa att det inte gick, men åk ner till stefan och prata med han så går det nog bra (befann sig på en demokväll 700m bort)
Vi åkte dit, diskussionen gick:
Jag: Hejsan, jag som är Andreas vi talades vid tidigare på telefon
Han: Jaha okej, hej
Jag: Jag är intresserad av vipern uppe i butiken, kan jag få provköra den?
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Nehe öh okej
Han: Vi lämnar 3 månader garanti istället
Jag: Ja men jag har aldirg kört en viper, vill känna så det känns bra
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Okej, ne men då åker vi väl hem då
Han: okej
Kan ju säga att jag blev måttligt förbannad! Hur fan kan man bete sig så mot en kund, är man så osugen på att sälja??
Jag hade 12,000:- med mig som jag hade tänkt lämna i handpenning då jag inte hade släp med mig ikväll. Tänkte hämta den senare om jag hade tyckt om den.
Någon mer som tycker detta är helt galet? Han hade väl kunnat kläckt ur sig på telefon när jag fråga om allt var okej att jag inte skulle kunna provköra och att han inte vela sälja en skoter.
Både lynxen och vipern stod inomhus, inga nya skotrar heller så jag förstår inte!!
Kände bara att jag vela skriva av mig lite då jag åkt 20 mil tur och retur helt i onödan!!
MVH / Andreas