Oseriös skoterhandlare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Hejsan!

Idag vid halv 2 tiden ringde jag Bohlins i Järbo och snackade om en lynx som dom säljer..diskussionen gick såhär ungefär:

Jag: Frågar allmänt om skick
Han: Svarar allmänt om skick

Jag: Jag bor i Söderhamn ca 10 mil ifrån er, går det bra om vi kommer lite sent, och går det bra att provköra skotern?

Han: Ja absolut, det går bra det!

Jag: Vi kommer ungefär strax efter klockan fem då, ja men då ses vi!

Han: Okej, ja vi stänger klockan sex, så det går bra!

När vi väl kom dit så såg jag att lynxen inte alls var vad jag hade tänkt mig, därimot så fanns där en Viper som jag fastnade för, frågade killen i butiken om jag fick provköra den. Han svarade då att han måste ringa till Stefan, sagt och gjort så kom han ut igen och sa att det inte gick, men åk ner till stefan och prata med han så går det nog bra (befann sig på en demokväll 700m bort)

Vi åkte dit, diskussionen gick:

Jag: Hejsan, jag som är Andreas vi talades vid tidigare på telefon
Han: Jaha okej, hej

Jag: Jag är intresserad av vipern uppe i butiken, kan jag få provköra den?
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Nehe öh okej
Han: Vi lämnar 3 månader garanti istället
Jag: Ja men jag har aldirg kört en viper, vill känna så det känns bra
Han: Nej tyvärr det går inte
Jag: Okej, ne men då åker vi väl hem då
Han: okej

Kan ju säga att jag blev måttligt förbannad! Hur fan kan man bete sig så mot en kund, är man så osugen på att sälja??

Jag hade 12,000:- med mig som jag hade tänkt lämna i handpenning då jag inte hade släp med mig ikväll. Tänkte hämta den senare om jag hade tyckt om den.

Någon mer som tycker detta är helt galet? Han hade väl kunnat kläckt ur sig på telefon när jag fråga om allt var okej att jag inte skulle kunna provköra och att han inte vela sälja en skoter.

Både lynxen och vipern stod inomhus, inga nya skotrar heller så jag förstår inte!!

Kände bara att jag vela skriva av mig lite då jag åkt 20 mil tur och retur helt i onödan!!

MVH / Andreas

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
ja.. det va juh lite taskigt att man inte ens fick prova.. om man nu vill känna på grejerna.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
har varit med om liknande saker hos andra företag, när man exempelvis vill köpa aluminiumplåt och dylika saker, det verkar inte bry sig om man inte är en storkund?

kan också nämna att jag själv var på cykel och motor i järvsö förra veckan och kollade lite, och där kan jag inte klaga på servicen, jättetrevlig säljare som verkade intresserad och hjälpsam, och då var det en 550 shift jag ville se och pratade om.

stort plus till järvsö cykel och motor för servicen, väldigt snabba att hantera reservdelsordrar också.

mvh

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hehe samma visa vet exempel om där säljare missat bonusar på runt 4 mille för sitt ointresse dock i andra brancher.

Man kan ju undra varför inte vipern fick köras, kanske var nå tjafs med den som dom inte hade fixat. Hade själv samma problem när jag skulle köpa en ny bil för några år sedan, totalt ointresse.

Blev en annan handlare som fick sälja splånkans ny bil utan inbyte...
Men 20 mil och bli bemött på det sättet, skulle fan ha skällt ut han på plats.

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Låter ju konstigt om en handlare missar en intresserad kund? Måste ju finnas anledningar till det, kan Vipern varit avställd och oförsäkrad kanske? Eller finns det "gröna plåtar" att sätta på skotrar också? Garanti för hela denna vintersäsång lät ju förstås som ett bra erbjudande, man kanske inte ska förutsätta att alla handlare erbjuder provkörningar av sina maskiner.

4

426H

Låter ju lite märkligt. Självklart man skall få provköra innan man köper. Handlarna har nog inga problem att sälja nu när det kommit så mycket snö, är kanske därför han var kaxig.

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
ursäkta mig finns de snö i Söderhamn? eller bara undrar
Sedan klart man ska prova innan man köper,säljaren låter ju som ett riktigt stolp skott blir man dåligt be mött är de bara att vända klacken om och börja skit snacket "Kunden har alltid rätt" vare sig de är rätt eller fel :hahaha:

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag har aldrig handlat av Bohlins i Järbo men jag har en kompis som har gjord det. Dom påstod att skotern som han köpte var i fint skick tills han kom hem och konstaterade att den varit krockad och ihopfuskad för att se bra ut. Jag vet inte om det är Bohlins som fuskat till den men när han klagade var dom snabb på att hjälpa han att laga den så jag tror dom visste om skadorna.
Det verkar vara en firma som tar in vilka skitskotrar som hälls och försöker sälja dom dyrt.

Och angående Järvsö cyckel och motor kan jag hålla med om att sevicen är mycket bra där. Väldigt hjälpsamma och kunniga verkar det som. Har hört mycket skit om dom men jag har bara fått bra bemötande där iaf.

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
50
Uppsala
Jag har bara bra erfarenheter av Bohlins!
När/om det varit problem så har jag fått dom lösta på bästa sätt.

Har spenderat massor med pengar där!
Måste närma sig en halv milljon!

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Samma här, inget fel på Bohlins, om du var vid affären bara, så är det nog inte konstigt att du inte såg Lynxen, den stod säkret nere vid servicen. Och att du inte fick kör viper kanske berodde på att den stod inne eller var fastkedjad.

yamahaman

Medlem
12 nov 2008
6
0
1
järbo
Hejsan tråkig läsning att höra.
men tyvärr så har kunden delvis rätt i sitt inlägg.
men problemet var att vi hade natten till söndag haft inbrott och tjuvarna hade då stulit en skoter av oss men dess innan hade de brytit sönder endel tänningslås så vipern kunna inte provköras.
men det var tyvärr inget jag informerade kunden om när han frågade om han kunna få provköra vipern.
sedan kan jag erkänna att vi har lite svårt med provkörning av våra skotrar då vi har våran butik liggandes i ett sammhälle och de närliggande husen inte skulle upp skatta att man åkte runt på gatorna.
men kunden i detta inlägg har i alla fall inte gjort något fel utan felet ligger nog i vårat annsvar när kunden frågade mig om ev provkörning så var jag rätt stressad av att vi hade i samma veva yamaha på besök så vi hade en demo dag med provkörning av 2009års modeller och kunder stod och väntade på att få prov köra.
och killen i butiken var inlånad från våran verkstad och när kunder vill provköra våra skotrar så brukar vi följa med dom så dom inte åker över sina begränsningar som oftast händer och när det är halv dåligt med snö så blir det lätt skador.
men jag kan bara beklaga att kunden tycker att han har blivit dåligt bemött och att jag har varit ointresserad.
men vi får ta på oss det negativa och försöka vända det till något positivt..
men givet vis så är man en spekulant på någon av våra produkter så får kunden provköra varan innan köp men under upp sikt av oss så inget händer vissa maskiner är avställda så man måste veta i förväg så skotrarna kan ställas på och försäkras.

Men till baka till stölden skotern som blev stulen var en sxr700-00 med aeen pipor vi fick tjuvarna med på bild då vi har kamera övervakat.
så bilden har vi skickat till polisen.
fick ett glädjande samtal i morse av polisen i bollnäs att dom hade hitta på skotern i alfta norr om bollnäs så vi skulle senare under veckan få åka dit och hämta till baka den.
mvh stefan bohlin på bohlin`s

B

Biosteel

tur att nån vågar prata för sig. händer inte allt för ofta. Respekt

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Så där ska det se ut. Alla för vi misstag, Om man då kan stå för dem och
erkänna att man gjort fel. Så är det kanon, vilket han nu gjorde!
Kanon!!

Status
Stängd för vidare inlägg.