Ombyggnad av Nytro RTX 09'a 121" till 144"

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Tycker oxå 44 låter vettigt då, men gillar du att mest åka bredvid så satsa på 51 mm. Polaren har en 51 mm Challenger på sin Rev summit (144" lång) å det funkar helt OK på led men inte lika bra som 44 mm kammar.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
kom i håg att ska du ta bort dubbskydden så är dom svetsade i frontkylaren,men slitsar man upp dom och bryter små bitar av dom så är det lugnt,då får man bort allting,tycker du ska satsa på BC mattan,har en sån på min iq,brorsan körde en sån på sin nytro ifjol,funkar klockrent

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Nu börjar det ramla in lite grejer från staterna, OFT skenor skall hämtas imorgon och Hartmann tunnelförlängning låg för sortering i Malmö.
Skall bli kul detta!

/p

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Nu är den uppgraderad!

OFT Skenorna hade grym passform, tunnelförlängningen var nog tyvärr till en 08'a så den blev lite annorlunda än tänkt.Blev en kickup på tunnelslutet då denna förlängning var aningen högre än den till 09'an.

Har varit ute i pudret en tur nu och skillnaden mellan orginal 307 ripsaw med 32 kammar och den nya BackCountry 365 med 44 kam är verkligen helt otrolig, gasar jag nu så klättrar den ju upp på snön istället för att gräva ner sig i marken!!

Drevade dessutom ner den en kugg men det är svårt att känna nån superskillnad nu när det är bottenlöst strösocker att köra i, återkommer när jag testat på led.

Monterade även en hög ruta med sidodeflektorer men i det superpudret som ligger nu så blir man duschad i snö likförbannat..
;)

Skall försöka fixa några bilder sen, kameran är på vift just för tillfället!

Mvh, Peder