Oljeförbrukning/oljejustering 800 e-tec 2012 och 2013.

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Har gjort av med 4 liter olja på 70 mil varav ca hälften är inkörningen vet inte hur mycket bensin det gått men gissar på runt 2 liter milen och det är lugn körning i stort sett hela tiden ingen rem ännu och den ser ut som ny. Skotern är en Boondocker 850 DS 3" kammar. Har kört på BRP olja men tänkte prova Ipone med jordgubbs lukt den ska ju vara ok till E-tec om jag inte missat nått.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.640
802
113
Kramfors
Har gjort av med 4 liter olja på 70 mil varav ca hälften är inkörningen vet inte hur mycket bensin det gått men gissar på runt 2 liter milen och det är lugn körning i stort sett hela tiden ingen rem ännu och den ser ut som ny. Skotern är en Boondocker 850 DS 3" kammar. Har kört på BRP olja men tänkte prova Ipone med jordgubbs lukt den ska ju vara ok till E-tec om jag inte missat nått.
De blir hutlösa 5,6% olja. Då måste nog e-tek motorn ha den otroliga mängden pga torrt vevhus för Brp har ju inte sänkt förbrukningen en droppe sedan första e-tek motorn.
Asker eller någon annan borde veta hur mycket nyare Polaris 800 och 850 drar .
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Vet inte hur du räknat men jag får det till strax under 3% och då ingår inkörning där den troligtvis kör på lite extra olja. Sen beror det på om nu 2 liter milen stämmer hyffsat men tror inte den drar under det i alla fall.
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Det tog i alla fall mer än 6 timmar innan inkörning försvann från displayen men den kanske begränsar effekten eller nått annat tills tiden gått ut men kör rätt olja mängd.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.640
802
113
Kramfors
Vet inte hur du räknat men jag får det till strax under 3% och då ingår inkörning där den troligtvis kör på lite extra olja. Sen beror det på om nu 2 liter milen stämmer hyffsat men tror inte den drar under det i alla fall.
Jag räknade lite fel :) 3% med delvist inkörning låter lovande lite. Då har de äntligen fått till pumpstyrningen, de tog bara 7 år :rolleyes: