ockelbo 5000 tippar och kör fast.

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
jag har nog alltid skrivit dåligt jag gorde på 90 talet så att de hade tekniska ideär i minesota dock utan rojalti men vi fick facebook så hit historik xlt och liberty kompakt block svenska utbord block ideär och fajercat motorn DKW v3 motor och jonder tygdpunt och rotax eläktrisk backväxel penta U21 direktreversibel tändning boggi pantera inspirejt och gasdämp motorcross mc fyrtakts lättvikts husaberg folan.
Du har ju redan visat att du kan skriva som folk i andra trådar. Varför fortsätter du inte med det? Man blir bara rent ut sagt förbannad av att läsa sånt där svammel. Lägg ner!
 
Reactions: trixa
E

eMe181

Jag misstänker att dughoa har Finska som modersmål och därför har svårt att uttrycka sig så alla förstår.Nu får ni sluta att mobba den här karln,han kan nog mer om "gammelskotrar" än alla vi andra tillsammans...
Nog kan han mer än oss, men det gäller ju att han klarar av att beskriva hur man gör :pPpppPPP
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
jag har nog alltid skrivit dåligt jag gorde på 90 talet så att de hade tekniska ideär i minesota dock utan rojalti men vi fick facebook så hit historik xlt och liberty kompakt block svenska utbord block ideär och fajercat motorn DKW v3 motor och jonder tygdpunt och rotax eläktrisk backväxel penta U21 direktreversibel tändning boggi pantera inspirejt och gasdämp motorcross mc fyrtakts lättvikts husaberg folan.
Du har alltid skrive dåligt, Check.
På 90talet hade man tekniska idér utan att få royalty? Sen kom facebook, XLT (?!) och Liberty motorn och sen smallblock. Sen Gick Firecaten och fick en DKW motor? Rotax elektrisk back som fanns på Volvo Penta båtmotorer?

Tror du försöker komma fram till att skotertillverkarna stule mkt teknik ifrån andra branscher? Vad nu det har med tråden eller nått som står här att göra vet jag inte?

Va ju nästan lite kul de här, ungefär som att lösa rebus =)
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun


Ok lite off topic... Tror vad ni vill men har inte desto större svårigheter att läsa det senare skrivna, men den där första, wow... Alltså.
Men vad har el back att göra med Volvo Penta? Firecat DKW motor?

Öhx, OT: Ockelbo 5000 är ett tungt as, ingen smidig maskin, men vad kan man förvänta sig, det är en robust maskin så det väger en del ändå.
Lill motorn den har är nog till dels undergiven i effekt och lite mer kräm skulle kunna få finnas, fast en 503 motor med enkel gasare.
Lappskidor är att föredra helt enkelt, boggin ska inte vara något fel i annat än att det är hjulbogi, kan skrika ett lager eller två ibland och fjädrarna kan bli slappa och gå utav, annat än det kan den vara hård i boggin, eftersom att det är en arbetsmaskin, ingen sportmaskin.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Har faktiskt funderat på senare tid var dugoha tog vägen. Han dök upp som frågetecken och lämnade oss med fler. Men helt klart jävligt kul.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Men visst om något... Men när han rabblade en massa undrar jag om det var det han kunde om svenskan när han "kom till landet" men inte omöjligt att det är någon p12a som sitter och roar sig heller.