Nytt till 2012?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
kanske lite tidigt att starta denna tråd men alltid spännande att höra vad folk tror/hört/vet kommer komma säsongen 2012.

så låt höra vad ni tror kommer 2012.

brukar ju finnas nå "spioner" bland skoteråkarna:p

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Sv: Nytt till 2012

i början av 2011 så kommer ju 2012:s modeller att visas så nått borde nån ha hört tycker man ju :p har för mig att yamaha visade sina i februari, men kanske kommer ihåg fel :(

kan väll säga att jag läst att yamaha kanske kommer ut med en ny 4 cylindrig skoter till 2012 därför dom tog bort apex mtx i år m.m har också hört att AC ska komma med en ny motor ungefär som ski doos e tech.

Last edited:

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Nått nytt måste då hända från yamahas sida iaf. Ny modell, värre motor och mer effekt framför allt :) en riktigt grym ny skoter modell från mountain segmentet heh. Man kan ju hoppas

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Är sugen att prova en yamaha med servostyrning men risken är ju att man måste byta maskin och det vill jag inte,
undrar när alla andra tillverkare kommer med det.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Är sugen att prova en yamaha med servostyrning men risken är ju att man måste byta maskin och det vill jag inte,
undrar när alla andra tillverkare kommer med det.
Vi får hoppas att vi slipper det. Det finns nog mycket som kan fela på en skoter.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Läste på ett annat svenskt forum.

"En liten fågel på Polaris USA skvallrade lite för mig......

Jag frågade om vi skulle få se BoldNewGraphics ett par år framöver....(NyaDekaler)

Han sa att det var mkt. nytt på gång och det vi har nu är bara början på Polaris
väg upp mot #1 Igen....

Eftersom polaris har relativt nya chassien så kommer nyheterna på motorfronten."

"Ja det är självklart att det blir nytt på motorfronten för Polaris, har ni missat att dom köp upp ett företag som bla bygger/utvecklar fina, lätta 4-takkts motorer! "

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Ny racer bör ju vara under utveckling från Polaris, även vad de kan hitta på på motorfronten ser jag fram emot (gärna DI 2takt även om det lär dröja nått år).
Men mest intresserad är jag nog på AC kommande produktlansering...

JoTT

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Kunde det inte droppa in nån spionbild på ett nytt chassie från ski-doo?! Skulle vara spännande!

Om man ser deras tidigare chassiecykler så borde det vara på gång nåt snart! Hur nu detta ska se ut??

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
den har man ju hört förut:p synd at tman sku köpa en ny phazer om det kommer ut ett sånt monster nästa år :(

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
aah men då kanske det som gör phazern försvinner eftersom den lär gå upp nått kilo då :p + om dom sku göra en 900cc phazer så sku nytron troligen också få en uppdatering så den iallafall får mer hk. kanske den där exup grejjen på alla skotrar kommer?