Ska försöka lägga upp lite bilder på min Nytro jag moddat lite inför 2011

Har monterat de nya Skinz fotstegen. Mycket bra bett med skruvdubben man skruvade in i stegen. Ska bli intressant och se hur de funkar i snön. Dom måste iallafall vara bättre än originalstegen.

Skinzdynan känns bra, något högre än original, hårdare och smalare

Fick göra ett nytt värmeskydd över turbon. Originalskyddet fick inte plats. Vågade inte lämna det oskyddat eftersom undersidan är av plast.
Hängde upp TCV-ventilen under dynan.

Avgaspackningarna i någon sorts grafit var slut. Såg på nätet att någon gjort nya i koppar. Lånade denna idé och svarvade egna, ska bli intressant och se om dessa håller bättre
![bild[1].jpg](/forum/data/attachments/10/10079-d81478ea6c94796908ac45a1eef17c06.jpg)
Iceageskenorna saknade hjul, något jag tror är ett måste de få tillfällen man ska köra på led. Använde originalhållarna, fick svetsa igen ett av "lättningshålen" för att få något att bulta fast hjulen i. Funderar att sätta ett extra par längre bak.141 mmBRP-hjul med utbytbara lager

Har haft problem finna någon elegant lösning på reservdunk. Vill dessutom ha en väska med mig, en omöjlig kombination. Hittade en platt dunk på nätet. Rotopax på 7,5 liter. Kan ställa väckan ovanpå.


Elegant fastsättning av dunken

Var tvungen att vinkla upp avgasröret något så man inte eldar upp väskan

En egen variant av justerbar styrhöjare

Hade ifol krökt subframen. Riktade den och svetsade förstärkningsplåtar i 3 mm plåt.



Tillverkade en skyddsplåt som förhoppningsvis ska förhindra en del isbildning i tunneln,

Dekaler från Arctic FX. Var lite orolig om jag skulle klara av att montera utan bubblor. Faktiskt enklare än jag trodde.




Har monterat de nya Skinz fotstegen. Mycket bra bett med skruvdubben man skruvade in i stegen. Ska bli intressant och se hur de funkar i snön. Dom måste iallafall vara bättre än originalstegen.

Skinzdynan känns bra, något högre än original, hårdare och smalare

Fick göra ett nytt värmeskydd över turbon. Originalskyddet fick inte plats. Vågade inte lämna det oskyddat eftersom undersidan är av plast.
Hängde upp TCV-ventilen under dynan.

Avgaspackningarna i någon sorts grafit var slut. Såg på nätet att någon gjort nya i koppar. Lånade denna idé och svarvade egna, ska bli intressant och se om dessa håller bättre
![bild[1].jpg](/forum/data/attachments/10/10079-d81478ea6c94796908ac45a1eef17c06.jpg)
Iceageskenorna saknade hjul, något jag tror är ett måste de få tillfällen man ska köra på led. Använde originalhållarna, fick svetsa igen ett av "lättningshålen" för att få något att bulta fast hjulen i. Funderar att sätta ett extra par längre bak.141 mmBRP-hjul med utbytbara lager

Har haft problem finna någon elegant lösning på reservdunk. Vill dessutom ha en väska med mig, en omöjlig kombination. Hittade en platt dunk på nätet. Rotopax på 7,5 liter. Kan ställa väckan ovanpå.


Elegant fastsättning av dunken

Var tvungen att vinkla upp avgasröret något så man inte eldar upp väskan

En egen variant av justerbar styrhöjare

Hade ifol krökt subframen. Riktade den och svetsade förstärkningsplåtar i 3 mm plåt.



Tillverkade en skyddsplåt som förhoppningsvis ska förhindra en del isbildning i tunneln,

Dekaler från Arctic FX. Var lite orolig om jag skulle klara av att montera utan bubblor. Faktiskt enklare än jag trodde.


