Nytro 162" ska få sig en omgång

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ett klipp från idag, regn å sursnön. Fick till varvet och laddet bra i går idag var de som borta:/ Kommer att försöka höja varvet en aning till sen så laddtrycket blir mer stabilt.
Har även gjort en variant av Betterboards i em. Tog min nya fina hålsåg och gick lös på fotstegen. Får testa i morgon om de blev bättre.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wMziKaUC5aY[/video]

PS: Ni är inte ensamma om att störa er på ljudet, det är som ett sus i huvudet efter en dag.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
tycker den låter förjävla fint ja. men som du säger så kanske det blir jobbigt i längden:)

förövrigt väldigt fin maskin du fått till :)
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Fixat cold air-intake! Kan inte bestämma mig om de blev bra eller inte. Funktion före design denna gång.. Som allt annat när det gäller denna skoter.ImageUploadedByTapatalk1359762101.774774.jpgImageUploadedByTapatalk1359762241.182082.jpg

Har börjat lite med lambdan också, får göra klart själva lambdan i morgon. ImageUploadedByTapatalk1359762329.268092.jpg
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Vet inte riktigt varför, men tyckte då de var jävligt rått med linsuget stickandes upp där :p
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ja lite boondock stuk på den:)

Ja då hade jag rivit skiten en andra gång för att leta tappade bultar och annat som ej bör skramla runt kring motorn. Klart för start! Trodde de va?! Ett glykol läckage..
Naturligtvis sitter slangklammret åt fel håll! Lös med allt en gång till!!

Annars sitter lambdan där.


Coldair-kittet gör att det visslar så sjukt mycket skönare nu än tidigare:D
 
Last edited:

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Test'n tune idag!
Gick i varvstoppen på en gång fast den blev upp drevad 2 kugg! Tänk vad lite kall luft kan göra. Fick vikta på 2 gram:D ImageUploadedByTapatalk1359914634.411053.jpg
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Rätt lugnt på stora mods. Lessnat på ljudet rejält, testade att montera tillbaka originalburken...
Nä det ser förj... ut och den väger sina modiga.
Gjorde en "undertunnel" variant och hoppas att det inte blir något mottryck i burken.ImageUploadedByTapatalk1363288510.508030.jpgImageUploadedByTapatalk1363288552.751736.jpg

Håller allt som hittills så blir det att riva ner chassit till sommaren. Fixa en ny bakdel, pullverlacka rubbet, nya fotsteg, nytt fullflödes system(typ exell/undertunnel-utblås-framåt) och nita om tunneln.
Nitar har börjat glappa i midjan och det börjar se allmänt slitet ut, efter 480 mil. Verkar inte palla min körstil:/
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
hur tycker du framvagnen fungerar då?
Smidigare iom spårvidd kan jag förstå, men hur känns styrningen?
tyngre? lättarer? samma?
Nu bytte jag skidor samtidigt också, till c&apro. Rätt aggressiva saker + att castervinkeln är betydligt mer än original. Den går som tåget när man släpper styret och känns betydligt lättare på skidorna, kastar inte och har sig på hårt underlag heller.
Är riktigt nöjd!
En kompis byggde en Nypex med Skinz och servo, den är lättstyd.

Tyvärr verkar säsongen vara över för min del, är som sagt väldigt lång och smal och då kan man råka ut för något som kallas spontan lungkollaps. Har haft det en omgång tidigare -09 blev opererad och har inte känt av något alls. I går small det igen, luften går ur lungan och ut i lungsäcken och kollaps som följd.

Morfin, tapatalk och kunskapskanalen är grejer de!! Kör hårt där ute!
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nu bytte jag skidor samtidigt också, till c&apro. Rätt aggressiva saker + att castervinkeln är betydligt mer än original. Den går som tåget när man släpper styret och känns betydligt lättare på skidorna, kastar inte och har sig på hårt underlag heller.
Är riktigt nöjd!
En kompis byggde en Nypex med Skinz och servo, den är lättstyd.

Tyvärr verkar säsongen vara över för min del, är som sagt väldigt lång och smal och då kan man råka ut för något som kallas spontan lungkollaps. Har haft det en omgång tidigare -09 blev opererad och har inte känt av något alls. I går small det igen, luften går ur lungan och ut i lungsäcken och kollaps som följd.

Morfin, tapatalk och kunskapskanalen är grejer de!! Kör hårt där ute!
oxycontin å oxynorm? krya på dig och satsa på nästa säsong. denna är ändå snart slut :)
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Eftersom man har lite damp lr nån annan abc-relaterad åkomma och ej kan sitta still, så tog jag och byggde ett drag till racern lite snabbt.






Hoppas det kan ge lite inspiration, ett drag behöver inte kosta så mkt.
Det enda jag köpt är 2 st avgasklammer 35mm på Biltema för 30-40 kr. Resten hade jag och arbetet tog ca 2.5 timmar.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Joho, nu börjar det dra ihop sig för modd:)
Inget hugget i sten men lutar åt;
-Kompsänk.
-Bränslesystem och diverse smått å gott från MCX 270 kitt.
-Intercooler.
Siktet är inställt på 250+ kompressorkusar. Några saker som ska falla på plats först sen, förhoppningsvis monsterkompressorbygge:)

En allmän uppfräschning, lackering av tunnel och boggie blir det hur som. Chassit behöver en heldel ny nit och bakdel.