Nya skoterfilmer

hutz1975

Ny medlem
25 nov 2005
2
0
1
Dynokörning 320 hästar

Hej!


Jag undrar var dynokörnings filmen finns att titta på, filmen jag pratar om är, den skoter som lämnar 320 häst, repotage från sista snowmobile tidningen!

Kan någon lägga ut en länk?

Mvh/ Peter
 

patriklarsson

Medlem
30 nov 2005
6
0
1
Ruffriders!!!

RUFFRIDERS!!!!!! helt klart bästa skoter filmen som jag sett!!!


Fan vad jag ska köra i vinter abstineens........
jag vill gasa!!!:D
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Så st*ans skönt att bara sitta och kolla på skoterfilmer, nu nör man inte har någon snö att åka på! Men snart så om några veckor så finns det nog riktig botten!
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Vi har lagt upp en fjolårs tjollerfilm på www.teamrackel.com Men nu börjar alla våra skotrar vara redo för ny drabbning. Hoppas på mycket snö i tärnaby till nyårs, då det blir första ordentliga skoterpremiären för oss i år. Längar inte lite... Skall satsa ordentilgt för att få ihop bra material till åretsfilm.
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Som sagt så är/var det bara en tjollerfilm. Men det förstår ni av materialet. En av förarna har aldrig suttit på en skoter med mer än 25hk tidigare ( han gjorde det bra med så liten erfarenhet ) , Sen skedde filmningen på skotermaterialet under en enda eftermiddag....

Men som sagt till i år är vi fler förare. Och skall försöka få till en del bra material.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Det var ju tråkigt att höra att det antagligen blir den sista norrlandsfilmen, men jag kan å andra sidan förstå er med tanke på hur mycket jobb det är med att få till en bra film! :(

Jaja, nu ska jag sätt mig och se om det är en värdig avslutning på serien.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Världsklass!!

Vad kan man säga annat är världsklass? Bokstavligen!
Det råder ingen tvekan om att redigering av norrlandsfilmerna (dom senaste) är mycket vassare än alla andra, inkl. dom som tjänar miljoner på sina filmer.

Det som är lite synd är att det nu mer är en uppvisning i videoredigering än skoteråkning, själva åkningen är faktiskt rätt tråkig.
Visst finns det med en hel del sköna hopp och pudersvängar men det känns som att man redan sett allt, mycket gammal skåpmat kanske en riktig kritiker skulle sagt.


Det verkar fortfarande vara Premiere som gäller för redigeringen men vad använder ni för program för all grafik i bl.a. början av filmen?
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Att åkningen i filmen skulle vara tråkig vet jag inte om jag kan hålla med om...visst har man sett allt...men tänker man så så han man ju sett allt på alla andra filmer med...

dock kändes det kanske lite "överredigerad" ibland...och introt tog upp hela 2minuter av filmen och innehöll lite lite skoterkörning...men de e ju snyggt gjort
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Som vanligt från er... Helt klart i världsklass! Men som tidigare nämts, lite väl långt intro med tanke på filmens totala längd. Håll den här kvalitén på en fullängdsfilm och ni kan utan tvekan konkurera med dom andra stora skoterfilmerna.

Trist att ni troligen inte gör någon till Norrland-film, men kan ju förstå det lite då ni lägger ner så otroligt mycke jobb utan att få så värst mycket tillbaka.

Men jag önskar mig iallafall en Norrland 2006 av tomten ;)
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Har pumpat hem norrland 04-05 och är ruggigt impad av båda fast 05 är svårslagen tycker jag. Ruskig redigering.