Nya skoterfilmer

E

Ej medlem/Inloggad

Spunkbastards - Showdown in Piteå

Alla ni som väntar på BRA filmat från Showdown in Piteå så kan jag meddela att Spunkbastards hade inte mindre än 10 proffesionella kameror på plats för att täcka alla vinklar. Inte mindre än 30st 2timmars dvband gick det åt under showen.

Under våren kommer våran uppföljare på No More Weakness - Riders Of The North ut, det kommer att bli en dubbel DVD med Showdown som fristående film. Denna gång arbetar vi mer seriöst och proffesionellt så att alla skoter fantaster skall känna sig stolta över en Svensk skoterfilm.

MVH/ Spunkbastards
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Ej medlem/Inloggad skrev:
Alla ni som väntar på BRA filmat från Showdown in Piteå så kan jag meddela att Spunkbastards hade inte mindre än 10 proffesionella kameror på plats för att täcka alla vinklar. Inte mindre än 30st 2timmars dvband gick det åt under showen.

Under våren kommer våran uppföljare på No More Weakness - Riders Of The North ut, det kommer att bli en dubbel DVD med Showdown som fristående film. Denna gång arbetar vi mer seriöst och proffesionellt så att alla skoter fantaster skall känna sig stolta över en Svensk skoterfilm.

MVH/ Spunkbastards
Visst är det kul att det finns folk som verkligen satsar seriöst på sånt här men personligen saknar jag alla "småkassa" amatörfilmer med glimten i ögat, känns som att det blivit så seriöst att göra skoterfilm nu att vi vanliga dödliga inte vågar visa upp alstren... :(

Men som sagt, hoppas det blir bättre, vintern är ju inte slut än!
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Hej antic, jag läser heltiden då du skickar updateringar på vilka filmer som har släppts, och givetvis ser jag alla oxo! :) Jag tycker det är perfekt att du håller oss/mig uppdaterad! :)


henkew att det har kommit mindre filmer iår kanske beror på att snötillgången har varit begränsad. men nu efter sporlovet kommer det säkert upp fler filmer! :)

Sen måste jag faktiskt hålla med henkew vi som är RIKTIGA amatörer.. vi tycker det är roligt att se dom som är i samma klass som en själv, där man tex kan se sig själv göra samma sak som "den där killen i filmen" nån dag senare, tänka "det där måste jag oxo prova" Visst är det imponerande när nån flyger 100meter på skoter, men jag känner inte direkt "det där måste jag prova" :D Nej mer amatörfilmer till folket! :D
 
Last edited:

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Ej medlem/Inloggad skrev:
Under våren kommer våran uppföljare på No More Weakness - Riders Of The North ut, det kommer att bli en dubbel DVD med Showdown som fristående film. Denna gång arbetar vi mer seriöst och proffesionellt så att alla skoter fantaster skall känna sig stolta över en Svensk skoterfilm.

MVH/ Spunkbastards
Ni skräder sannerligen inte orden... :) Nej men det låter ju jättebra, ett tag trodde jag att filmen skulle likna trailern som kom ut i höstas...

/P
 

Simon_88

Aktiv medlem
12 okt 2004
68
0
6
2004:an är ju jättefin kolla in sleddicks som också är rätt fin, åtminstonde ljudet. Vill bara tipsa er på norrland att dela upp filmerna lite så "burk-filmerna" får ett eget segment. (rätt trött på fjortisar som lallar runt och filmar i mörker eller bara burkar, typ KBVS, slednez m.m.
Tack för eran myspysiga sida, har själv laddat hem hälften av allt ni har och delar för tillfället ut det på DC++ där man för övrigt kan få tag på mer än amatörrskoterfilmer....
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Schysst att det börjar trilla in filmer, men det har också två nackdelar.
Ett, att jag inte kan se dom eftersom att jag väntar på att mitt bredband ska kopplas in och måste använda mobilen som modem.
Två, att filmer gör att man blir ännu mer sugen på att köra skoter och därmed också ännu mer deprimerad över att snön försvann just när säsongen börjat... :mad:

Man har nått att se fram emot i.a.f...
Eller har man, nån som sett filmerna och har några kommentarer?
 
E

ejwbegysv

Tycker det är underbart med alla dessa filmerna.. Destomer amatör destobättre :)

Tyvärr har vi det svårt att hitta någon som vill filma när vi är ute och leker.. alla vill köra :)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Program

Vad ska man ha för nått redigerings pogram till filmerna ?
Grymt tacksam för svar !
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Norrland lider av akut platsbrist (servern, inte det riktiga heh). Flyttade några rejält stora filer ett tag tills vi får tag i mer disk.

Skoteridiotens film från Lugnet: The Battle SSX 2005[174 Mb]

En ganska lång sekvens med en sänkt skoter: sänkning sikträsk -05[265 Mb]

Helt seriöst, en av de sämre filmerna jag sett, gör inte ens skäl för namnet: våghalsarna[10 Mb]

Några finska killar som kör från Kilpisjärvi antar jag, fjällen högst upp i Sverige vid Pältsa nästan uppe vid treriksröset: Kilpil -04[108 Mb]

En till film från finland: FireHeads Winter vol 3[30 Mb]

Slutligen en blandad cross/skoterfilm: Film 03-04[179 Mb]
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Har fått in lite nya filmer men fick vänta med updates på grund av platsbrist. Har monterat en ny hårddisk i servern så nu är vi tillbaks igen. Tyvärr får vi inte in så bra filmer...

En ganska lång och tyvärr inte så bra filmad amatörfilm: IQ Free Vintern -04-05[282 Mb]

Localriders har gjort två filmer, en utan musik: Localriders 2005 skoter på sista snön[39 Mb]

...och en mer normal amatörfilm med lite crossåkning i början: Localriders 2005 tom fjälle[142 Mb]

Några står iaf ut litegrann från resten ex:

Några från Klimpfjäll gissningsvis som har klippt ihop nåt sevärt och lagom långt (3:34) av sitt material: LumpMountains 2005[113 Mb]

Skoteridioten kommer med finalerna från skotercrossen i Lugnet: Lugnet SSX finalerna[310 Mb]

Vill bara påminna alla om att vi tar _inte_ in filmer som inte innehåller skoter. Exempelvis duger inte snowboard, cross eller ens tolkning med moped efter epatraktor. Oki thx?