ny skoter = ny mätarjustering.

S

Smart kille

Så var det dags igen.
Har skaffat mig en långmilad "edge".
Vill ha tillbaka mätaren ca:300 mil.
Hur fan gör jag?
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Öhh förstår jag dig rätt. Du vill skruva tillbaka mätaren. Suck!
Det är sånna som du som gör att det inte är accepterat att ha en skoter som gått mer än 500 mil. Skulle alla låta mätarna vara skulle det bli accepterat med en skoter som gått 500+.

Jag måste säga att de flesta skotrar verkar ha gått väldigt kort. Jag vet inte men det måste ju betyda att det är väldigt många som tycker det är OK att göra detta.
DET ÄR INTE OK ATT ÄNDRA MÄTARSTÄLLNINGEN!!!
Ska det vara så svårt att vara ärlig?
 
?

????

varför skulle du vilja göra det ??? så att du kan skryta för dina kompisar och säga "titta va lite min nya skoter har gått" eller kanske när du ska sälja den, så det inte ser ut så att den gått så långt, lite oärligt faktiskt
 
R

R.I.P

Man skruvar inte tillbaka mätaren din idiot !!! Bättre du kör till mätaren slår runt på noll igen HAHA
 

mabro

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Östersund Sverige
Här vaknar man på fredag morgon och är överlycklig för att det snart är helg och allting känns glatt! Sen läser man din IDIOTISKA fråga och helt plötsligt så är man fly förbannad. Hur ##### dum är du egentligen??????? Såna som du borde inte ens få uttala ordet skoter! Du är en skam för hela skoterbranchen!!!!
 
J

Jolle

Hur dum är du? falske jävel!
Vad skulle du säga om nån hadde sålt dig en skoter som det står 100mil på mätarn, men den börjar genast rappla för den har gått 2000mil!? skulle du vara glad? nää digitala trippmätare osv skulle fan införas tycker jag, så att om man försöker fiffla så bränner man hela elsystemet!
 
O

Oz

Köp en lynx eller skidoo som är från årsmodell 03 och nyare, dvs årets och förra årets så kan du inte röra värdet på mätaren i.o.m att den är digitalt styrd.
Skulle man på nått sätt komma på hur man kan styra det finns även en timräknare på maskinen som visar hur många timmar den gått.

Det är väldigt dumt att pengar som kan gå till utveckling av boggie motor chassie ska behöva gå till att säkra mätarna så de inte går fuska med. Illa.

Nej låt mätaren vara, det är ändå skicket som bestämmer enligt mig. Skulle maskinen rullat 700mil och är fin, skulle jag ändå köpa den. 200mil och ägaren verkar lite skum och maskinen är nött= inget köp.

 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
ja du pappskalle, det skulle jag INTE tala om för dig om jag nu skulle veta svaret.......köp en ny hastighetsmätare så kan du ju skryta med att maskinen har gått tio mil när du säljer den...........
MVH Diablo
 
D

Daniel

Varför kan du inte bara låta mätaren stå där den är ???
Om du tänker sälja den så ser ju alla att skotern är mycket sliten och att mätarn står lågt! Och vad drar dom för slutsats av det ?
- En totalt obryd förare
eller
- Att mätaren är skruvad
Hur som helt skulle jag inte köpa!!!!


Mxz -03
 

snoken

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Ge faan i mätaren o låt den rulla på!! Det är bättre du skryter för kompisarna om hur långt den gått
 
K

Kalle kula

Det där med att skruv tebak mätara ä bara å glöm,en som har varit med lite ser ju direkt om milern stäm någolunda gentemot skicket,å man kan tala med föregående ägare om man anar nåt fuffens,så glöm de!
 
J

Jona$

[Uppdaterat: Senast editerat den 03-Oct-03 kl 05:11 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 03-Oct-03 kl 05:11 PM (CET)]än sen om den gått långt..man ska fan inte fiffla me mätaren...hoppas du blir pålurad en skoter som man fifflat me mätaren,,så den rasar

såna som DU är en skam för hela skoterrörelsen }>
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
Man kan inte vara så dum att man går in på en skoterforum och frågar en sådan sak.. solklart att det bara är en pajjas som sitter och har "kul"


 
J

Jolle

Precis, låt den ha gått långt, då kan du ju skryta för dina polare att den rent har hållit ihop med en sån pappskalle som dig, nej, 12åringar skall inte ha skotrar!.
 

Rayden82

Medlem
1 jan 2000
44
0
1
ett litet tips... om man åker in till en mekaniker som kan sin sak och har grejerna kan han se hur många timmar skotern gått..
de går iaf på nyare rotaxmotorer, och de ser ju lite lustigt ut när man har en skoter som enligt mätaren gått hundra mil men motorn har varit igång 200 timmar på en racing skoter. kanske stått på tomgång hela nätterna??