Ny prenumerantträff!

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Den 11-13 mars gick det bra att vara där och även 25-27 feb var det också ledigt.

Priser:

Vandrarhem 200:- dygn/ pers
Då ska man ha egna lakan + att man får städa efter sig.

Stuga med 6 bäddar 900:- / dygn
Då ska man ha egna lakan + att man får städa efter sig.

Hotell dubbelrum 475:- dygn / pers
Frukost ingår.

Frukost 65:-
Lunch 100:-
Middag 185:- = förrätt, varmrätt och kaffe med kaka

Inträde till skotermuseet ingår i boendet.
Badtunna kostar 1500:- för en hel kväll och då får man vara hur många man vill.

Puben skulle även vara öppen.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
låter ju lysande.
kanske vi skulle haft en omröstning om datumena?
båda ovanstående funkar för mig.

slänger ut en fråga direkt: finns det nån som e sugen på att köra skoter upp från Östersund/Krokom?
eller ansluta längs vägen?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
låter ju lysande.

slänger ut en fråga direkt: finns det nån som e sugen på att köra skoter upp från Östersund/Krokom?
Han trodde även att den 18-20 mars skulle funka men jag kan få mer konkreta svar i morgon av honom då han är på kontoret.

Jag är ev intresserad av att köra med dig ner till krokom då jag och en polare ska hälsa på en kompis som jobbar på Helags fjällstation, det beror lite på vilken vecka vi far ner om inte annat så kanske vi ansluter när du är på väg uppöver.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
låter ju lysande.

jag skulle eventuellt vara intresserad att åka både dit och hem. Isåfall trailar jag skotern upp härifrån sundsvall upp till krokom. Vilken dag skulle man åka isåfall och vad har vi för körtid upp?

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
jag e på, men frågan är om nåt av datumena krockar med snowshooten i yellowstone? Nordland och kanske några till från tidningen kanske gärna vill vara med.

ang resan upp kan man antingen åka på Torsdag dag/em eller Fredag morgon, hem söndag eller måndag.
Närmaste rutten är 41 mil så det tar sin lilla tid, allt hänger på ledstatus och snittfart. Vi bör planera rutten noga då en något längre rutt med bättre o snabbare leder kan löna sig.
allt mellan 6 och 15 timmar är möjligt men gissningsvis kan vi räkna med 10-12 timmar.
föreslår därför start i Krokom hyfsat tidigt Fredag morgon så vi får åka så mycket som möjligt i dagsljus.
Funkar det för er som har en bit hit?

det går ju bort lite träfftid men jag ser själva samåkningen som en del av själva träffen, kul att åka långt ihop.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Just den helgen passar inte just mig, men det finns säkert andra hos oss som kan närvara.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Här är en filmsnutt från lite körning i trakterna kring Umnäs.

[video=youtube;ulT7MG7gHaY]http://www.youtube.com/watch?v=ulT7MG7gHaY[/video]

Last edited:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Tycker att Snowmobile borde kunna kontakta dig och ge dig lite info om tillvägagångssättet då du nu har lagt ner en massa jobb på att ta reda på info och fixat fram en lösning åt dem.

Förra gången så ringde man och bokade, angav namn etc. Vem som kollade om man var prenumerant eller ej har jag ingen aning om.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Tycker att Snowmobile borde kunna kontakta dig och ge dig lite info om tillvägagångssättet då du nu har lagt ner en massa jobb på att ta reda på info och fixat fram en lösning åt dem.

Förra gången så ringde man och bokade, angav namn etc. Vem som kollade om man var prenumerant eller ej har jag ingen aning om.
Ja jag får väl vänta och se om de tar kontakt :S Vore ju kul om det blev av iaf. Näe nu ska jag ut och sladda lederna lite så att det blir fint tills den helgen :)