Ny prenumerantträff!

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
varför inte borgafjäll? vi kör alltid en liknande grej på borgagården varje år v5 o han kan ta uppemot 60 pers brukar ta 1400 kr för kalaset då ingår boende ons-sön samt middag o frukost tors - lördag söndag bara frukost finns massor med fin åkning där.

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Har nu fått detta på mitt bord att styra upp.. :smow:

Många har föreslagit Arjeplog, dock är det viktigt med några "krav" som vi ställer:
  • I direkt anslutning till skoterleder.
  • Närhet till varierande körning, touring, ledsmisk, puderlek och kanske klättring.
  • Matservering inkl frukost som kan hantera minst 50 personer.
  • Boende för minst 50 personer.
  • Pub.
  • Närhet till Bensinstation.
  • Några drivna personer som känner till området och kan agera guide.
Då jag själv har över 80 mil till Arjeplog så har jag lite dålig koll på området :)

Jag kommer att åka skoter i Lappland i mars, när blir Snowmobile träffen 2011?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Citat Ursprungligen postat av ejwbegysv Visa inlägg
Har nu fått detta på mitt bord att styra upp..

Många har föreslagit Arjeplog, dock är det viktigt med några "krav" som vi ställer:

* I direkt anslutning till skoterleder.
* Närhet till varierande körning, touring, ledsmisk, puderlek och kanske klättring.
* Matservering inkl frukost som kan hantera minst 50 personer.
* Boende för minst 50 personer.
* Pub.
* Närhet till Bensinstation.
* Några drivna personer som känner till området och kan agera guide.

Då jag själv har över 80 mil till Arjeplog så har jag lite dålig koll på området
Här är ett förslag som ligger i Storumanskommun mitt i mellan Tärnaby och Storuman.

Umnäs med boende i umnässkoterhotell
http://skoterhotellet.se/system/visa.asp?HID=264&FID=241&HSID=3334
med omnejd är fint ca 13km skoterkörning till Slussfors crossbana och det finns ju även en endurobana där. Finns två stora fjällområden i närheten ett ca 10 km Norra Gardfjället och ett ca 20 km Ryfjället båda dessa utan förbudsområden om man åker innan påsken. Till Östersund är det ca 37 mil med bil, Umeå 31mil, luleå 34mil, Arvidsjaur 16mil.

Pub finns på hotellet
Leden går rakt över hotell parkeringen.
Det finns matservering.
Varierande körning finns.
Boende för 50 pers finns, de har 4st 6bädsstugor, vandrarhem och hotellrum.
Bensinstation (95okt och Diesel lutan RME) och affär finns i slussfors 10 km bort med bil eller skoter.
Kan kolla med lite gasglada här i trakten om de kan ställa upp som guider.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Här är ett förslag som ligger i Storumanskommun mitt i mellan Tärnaby och Storuman.

Umnäs med boende i umnässkoterhotell
http://skoterhotellet.se/system/visa.asp?HID=264&FID=241&HSID=3334
med omnejd är fint ca 13km skoterkörning till Slussfors crossbana och det finns ju även en endurobana där. Finns två stora fjällområden i närheten ett ca 10 km Norra Gardfjället och ett ca 20 km Ryfjället båda dessa utan förbudsområden om man åker innan påsken. Till Östersund är det ca 37 mil med bil, Umeå 31mil, luleå 34mil, Arvidsjaur 16mil.

Pub finns på hotellet
Leden går rakt över hotell parkeringen.
Det finns matservering.
Varierande körning finns.
Boende för 50 pers finns, de har 4st 6bädsstugor, vandrarhem och hotellrum.
Bensinstation (95okt och Diesel lutan RME) och affär finns i slussfors 10 km bort med bil eller skoter.
Kan kolla med lite gasglada här i trakten om de kan ställa upp som guider.
och 41 mil skotervägen från Krokom :nuts: ja e på!

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag pratade med ägaren till Skoterhotellet i Umnäs idag och han sa att i början på mars så gick det bra att ta ngn helg, han hade inte bokningskalendern med sig så han kunde inte säga exakt hur det såg ut övrig tid. Det finns plats för 70 pers och frukost lunch middag kan man få på Hotellet han hade även en liten bensintank på gården som man kan tanka ifrån.

Jag pratade med en kompis som med största sannolikhet kan hjälpa till att guida men ska även kolla med lite fler folk som kommer hem nu i helgen.
Själv så finns jag ju också och kan visa er runt bland fjälltopparna.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Ah, bra. Guidning är bra, men också om någon kan rita ut några rundturer på ca 15 mil eller så. Finns alltid bra leder och dåliga leder och jag har en otrevlig vana att alltid komma på de riktigt "/()&%"#/(&%!" dåliga. :)

Hoppas på snabba bud så det blir nåt av i vinter...

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Ah, bra. Guidning är bra, men också om någon kan rita ut några rundturer på ca 15 mil eller så. Finns alltid bra leder och dåliga leder och jag har en otrevlig vana att alltid komma på de riktigt "/()&%"#/(&%!" dåliga. :)

Hoppas på snabba bud så det blir nåt av i vinter...
:ciao:
Ja jag tänkte att man kunde göra i ordning lite kartor så att folk kan få lite lämpliga turer utritade. Det finns ju flera tank/matställen inom 7-10mils radie tex Kittelfjäll, Tärnaby och Ammarnäs så då kan man lätt få ihop 15-20 mil på en dag.

Jag ska ringa och kolla imorgon vad det skulle kosta att vara där 2 nätter fre-sön.

Hur många är det som är intresserade om det skulle bli av t.ex 4 till 6 mars?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jodå en annan helg fungerar säkert det var bara en förslag från min sida. Finns några önskemål på datum så kan jag kolla om hotellet har möjlighet att ta emot oss då.