Nu behöver jag hjälp igen! Tacksam för alla svar!

ChristofferO

Medlem
15 jan 2024
5
0
1
31
Sverige
Gjorde ett inlägg här för någon vecka sedan och fick väldigt mycket fina och bra svar som jag uppskattade så jag testar igen!

har kommit över denna på blocket nu.


och funderar kort och gott på om det är en bra affär eller en sämre affär? Vad har ni att säga om denna maskin? Både bra och dåligt?
jag har ingen jättekoll på modeller och allt vad det innebär.

Detta är då en: Ski-Doo summit 800 -16 174
Pris: 50.000
Mil: 250
Isrivare
En kam borta vad jag vet Hål i plasten på höger sida efter en slutburk som inte sitter på längre men har en hel plast att byta till, har även originalhöjare och sånt kvar, Annars fungerar den som den ska och inga andra problem.
Till er som inte kommer in på länken.

tacksam för svar!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Tycker det ser ut som ett bra köp.
Få ägare, samma ägare länge. Inte så många mil om det stämmer, (går att kolla upp med brp dator).
Ser rätt välhållen ut på bilderna att döma.

Enda som talar emot är att det är en 174", krävs nästan busskort på den :) Men har man inte kört så mycket så kan det vara värt att ta sig fram än att gräva. Dock tar sig en polaris 155" fram bättre.
 

ChristofferO

Medlem
15 jan 2024
5
0
1
31
Sverige
Tycker det ser ut som ett bra köp.
Få ägare, samma ägare länge. Inte så många mil om det stämmer, (går att kolla upp med brp dator).
Ser rätt välhållen ut på bilderna att döma.

Enda som talar emot är att det är en 174", krävs nästan busskort på den :) Men har man inte kört så mycket så kan det vara värt att ta sig fram än att gräva. Dock tar sig en polaris 155" fram bättre.
Ja, det var lite de som jag satt och klurade lite på också. Detta blir ju min första egna skoter, har ju mestadels kört Farsans skotrar genom åren. Och frågan är hur svårkörda dom där är. 😅
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Ja, det var lite de som jag satt och klurade lite på också. Detta blir ju min första egna skoter, har ju mestadels kört Farsans skotrar genom åren. Och frågan är hur svårkörda dom där är. 😅
Beror på vad man är ute efter, men det är strikt en lössnö maskin då den är fulllång och har 3" kammar.
Skulle säga att en skidoo i xm 163-174" chassiet är mer en sikta och skjut maskin, då den inte alls är lika trevlig på skrå som en typ pro-rmk. Men full gas rakt upp så klättrar de på bra, och att surfa runt på myrar mm är det en trevlig maskin för.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Enda stället en 163-174" lång maskin är bra är uppe i fjällen med öppen terräng och långa backar med extremt mycket pudersnö. All annan körning blir värdelös då den inte kan svänga runt lika lätt som en 153-155". En 155" går rel bra på led och de går trassla sig runt träd rätt bra så jag rek max 155"
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
174" är generellt billigare, och det av en anledning. Dom är helt enkelt mer svårsåld.
Så om man är ok med en väldigt lång maskin så kan man nog få mycket för pengarna, men man får vara bered på att den är svårare att bli av med om man vill sälja.