Nu börjar det snöa och bli kallt och fan och hans moster

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Jag kör hellre en rosa Skoda Felicia med rosa rattmuff och texten "i love guys" skrivet med guldbokstäver på hela sidan av bilen.

Skulle jag dö om jag inte satte mig i en mb123 och visade mig bland folk då dog jag.

Alla jaevla mb raggare med tärningar och fjunskägg har helt förstört den bilen.

124:an är inte bättre.....
va säger du, är ju riktiga kvalitetsvagnar och går på allt man häller i tanken. då är ju då vag så jävla mycke vidrigare än en gammelbenz
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Inte alls länge sen jag hörde att dom slutat med olika och kör "vinter" året runt nu..

Ötå? Hpda?
Hpda. Är det sant det? I så fall är det ju riktigt goda nyheter.

Åka buss !?? . Du måste börja med att flytta till en plats där du kan få ett värdigt liv. Kul skoter körning i Luleå ! Bra betalda arbeten åxå :eviltongue:
Nu har du talat dig varm om det där Kiruna länge nog. Ordna jobb där uppe så kommer jag. Bostad har jag själv och på helgerna åker vi skoter.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Hpda. Är det sant det? I så fall är det ju riktigt goda nyheter.
Jag kan inte svära på det men uppgiften kommer från en bekant som ringde upp och frågade om pris för nån månad sen.
Om inte mackägaren/personalen talade i nattmössan så stämmer det.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja vi ska försöka summera den sista tiden då.
Jag hade en blå 60hk-diesel stående på gården som jag renoverade upp och nu kör med. Eller ja, jag körde med den men nu har den gått sönder. Vilket inte gör något eftersom att jag får ha en blå 170-hästare till låns istället. Nackdelen är att den inte går på diesel.

BE-kort pratade jag om sist och igår gjorde jag undan teorin och jag har uppkörning innan regeländringen. Så snart ska jag hämta mycket mPÖ. Kanske.

Angående bilen så har jag inte så bråttom nu. Efter att 60-hästaren startade så har jag inget akut behov av bil. Till sommaren kanske jag byter upp mig.


Nu ska jag sätta mig i bilen och åka förbi willys och köpa 10 aladdinkartonger som jag ska slå in och ge bort i julklapp och sen ska jag ge järnet till paradiset.

God jul pojkar och flickor.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Du säger först att den blåa bilen är en 60 hk diesel, och sen att den att den är
En 170 hk bensin?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Du säger först att den blåa bilen är en 60 hk diesel, och sen att den att den är
En 170 hk bensin?
Jag kanske var otydlig.
Jag satte igång 60-hästaren för några månader sen som jag körde runt med fram till ungefär mitten av december. Sen gick den sönder, ska laga den när jag får tid. Tills vidare får jag låna en blå 170-hästare.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
En är alltså omlackerad? Syftar på att tidigare i tråden framgår det klart och tydligt att färgen gör stor inverkan på drivmedel samt motorstyrka av bilen.

Å andra sidan kan bilarna i fråga vara mörkblå respektive ljusmetallic blå.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
En är alltså omlackerad? Syftar på att tidigare i tråden framgår det klart och tydligt att färgen gör stor inverkan på drivmedel samt motorstyrka av bilen.

Å andra sidan kan bilarna i fråga vara mörkblå respektive ljusmetallic blå.
Blå bilar med diesel är slöa så inihelvete. Blå bilar med bensin går ganska bra. En gång körde jag en blå diesel med bensin i tanken, den gick inte alls.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja en liten uppdatering.

Jag tog BE-kortet strax innan regeländringen i Januari. Så nu finns inga begränsningar för vad jag får köra i släpvagnsväg.

Sen tog jag råd utav en annan:
Äh B + be körkort och vikter hit och dit

Därför man slår på stort och har BE CE körkort så slipper man klatra så mkt ;)
Idag fick jag körkorttillstånd för grp 2. Dvs nu är det bara att boka in prov och uppkörning.