Nu är snön här...

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Här i matfors är det nog snart dax att ta fram den gammla ledsladdningsmaskinen och platta till lederna.
Vintern är här på riktigt nu!

Tjenare... vet du om man vågar köra över hällsjön ännu?? är ju enda spåret mot matfors från nedansjö.

Tänkte kanske åka dit imorgon och ta med en borr och kolla isen om man vågar köra över ännu... men tänkte fråga dig också för du kanske vet?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
du kan ju skriva om du kollar hällsjön, skulle vilja veta.

Var dit idag.. Dock inte med en borr och kollade tjockleken men efter lite övervägande så blåste jag över iaf och isen höll :beer:

Dock tar jag ingen ansvar ifall nån skulle råka braka igenom endå.. kör över på egen risk som på vilken is som hellst :rock:

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Var dit idag.. Dock inte med en borr och kollade tjockleken men efter lite övervägande så blåste jag över iaf och isen höll :beer:

Dock tar jag ingen ansvar ifall nån skulle råka braka igenom endå.. kör över på egen risk som på vilken is som hellst :rock:
Har inte kommit ut än idag. Dock så får ni väl hålla fullt spätt och be. Skämt åsido. Jag tror inte att isarna är så väldigt svaga längre då det varit konstant minus i över 2 veckor.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Har inte kommit ut än idag. Dock så får ni väl hålla fullt spätt och be. Skämt åsido. Jag tror inte att isarna är så väldigt svaga längre då det varit konstant minus i över 2 veckor.

Hehe jo visst :p näe men hällsjön höll iaf för mig när jag blåste över, visseligen höll jag rätt hög hastighet för säkerthetskull :p

mjo och den senaste veckan har det ju varit riktigt kallt också, så nog borde isarna hålla, kanske inte som ljungan och sånna ställen men små sjöar och tjärnar borde ju hålla iaf :)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Hehe jo visst :p näe men hällsjön höll iaf för mig när jag blåste över, visseligen höll jag rätt hög hastighet för säkerthetskull :p

mjo och den senaste veckan har det ju varit riktigt kallt också, så nog borde isarna hålla, kanske inte som ljungan och sånna ställen men små sjöar och tjärnar borde ju hålla iaf :)
Ekat. Ge er inte ut på ljungan. Men rännösjön, huljen m.m borde hålla utan problem.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Ekat. Ge er inte ut på ljungan. Men rännösjön, huljen m.m borde hålla utan problem.

Mjo man tycker ju det.... Imorgon lär det bli några mil så då kanske man kan ta och utforska lite mer sjöar och sånt, för det vore ju bra att veta om isarna håller med mera för måånga leder går ju över nån sjö och så häromkring

D

Deleted member 6797

vi har haft snö sen i mitten på november.

men iaf så har vi kanske 4dm å dom sa på radio nyss att de ska snöa under natten 15cm.

de snöar förfullt nu.

i år blire typ snörekord här:D

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skulle tippa att det ligger på 30-40 cm snö här ute nu alla gånger. Sjukt blöt så inget vidare "bär" i den. Blir perfekt till veckan då det skall frysa på :)

Och ISEN ? Kan säga att det är en hel del vatten på den... tur man har förlängt maskinen + högre kammar , man vill inte fastna i den där skiten