Nålventil 600 ho

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Tjena, vart hittar jag nålventiler till min summit 600 ho -03, är väll VM-40 förgasare? hittar inte och min återförsäljare sålde ej endast ventilen utan helt kit till flottörhuset så det skulle kosta ca 1500;-
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Det sitter TM40 förgasare på din, detta är en OEM förgasare vilket innebär att Mikuni inte säljer reservdelar till dessa, dock kan ju Mikunidelar från andra modeller passa.

Alltså är du hänvisad till din märkesåterförsäljare, alternativt kolla här för att se om någon Mikuni nålventil kan passa: http://www.braigasen.com/mikuni_nv.htm
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Hm, märkesåterförsäljaren skulle ha 170€ för repsats, och då var de alla delar i flottörhuset, men han skulle höra med fabriken/leverantören om de inte går att få fram bara ventil, om någon vet något mer om dessa förgasare eller om någon vet hur jag kan göra så säg till
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag kan enbart hålla med Boost III, han som driver braigasen är mycket tillmötesgående och hjälpsam.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Någon som flödar ? Är nämligen skit enkelt att riva isär och rengöra dom. Har hänt mig ett par gånger att dom fått dynga i sig och flödar, rev isär och rengjorde med bromsrengöring samt tryckluft. Vips och dom blir lika tät som Ingvar kamprad :)
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Väldigt sällan nålventiler byts är då min erfarenhet. Varför ska du byta dom?
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Läste någonstans om någon som hade liknande fel, men inte samma modell på skoter då, men för honom var de nålventilerna som typ packningen var slut eller något
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]



Där är några bilder på stiften, den högra är närmast variatorn, inte de bästa bilderna, rätt så mörkt, försökte få till en bra fullgasrepa, men inte så lätt än, men om ni kan spå något ur dem så vore det fint