Någon som har koll på Arctic Cat´s återförsäljare i Norr?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Mellanströms i A-jaur tyckte jag var kanon att ha å göra med. Under en fjällresa så fick jag ett oljeläkage i DDn första dagen vilket gjorde att det kom olja på remmen som inte höll så länge på den CF1000 jag hade då. Ringde till dem på eftermiddagen å berättade vad som hänt å dom lovade att om ja kom ner till dom dag efter så skulle dom försöka lösa problemet. Sagt å gjort lastade skotern på släp igen å drog iväg mot a-jaur.

Kom dit strax innan alla i verkstan skulle dra på lunch men en kille fick ta senare lunch och börja med skotern direkt så efter ett par timmar så satt där ett nytt dd lock och en ny rem på maskinen helt utan kostnad och jag kunde åka upp till fjällen igen å köra resten av veckan utan bekymmer.

Hade köpt skotern där beg. men var inga problem med garantier å sånt.

Till skillnad från Kalix Maskiner i luleå som tog 2½ vecka på sig att isolera en kabel å byta 2 säkringar i lynxen tidigare samma säsong å den var dessutom nyköpt av mig där samma år.
Det är sån´t jag vill höra! :)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det är sån´t jag vill höra! :)
Okej bered dig på mer isåfall.
Aldrig några problem med garantirep.
En kund, bekants bekant, kom in dit med en maskin som motorn hade rasat på efter 1500 mil(inom garantitiden) och de bytte tillräckligt med delar så att han i princip fick en ny motor. På garantin. Själv får man service konstiga tider på dygnet och ibland behöver man bara ringa och beskriva problemet så skickar de delar. På garantin. Vissa riktigt märkliga fel har de inte ens ifrågasatt utan bara bytt delar, t ex så sprack bakre boggifästet och de ifrågasatte ingenting annat än att de ville skicka den till usa eftersom att de aldrig sett felet tidigare. På garantin

På ski-doo (laisvall) får man höra att man måste ha pillat på oljeinställningen när den skär för tredje gången på 50 mil. En massa småfel som de inte åtgärdat på garantin utan man får betala själv. Backen och handvärmarna ska fungera efter 70 mil, punkt.

När du köper en AC så köper du stor trygghet. Inte konstigt att de vågar ha 3 års garanti. Det vågar inte ski-doo.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
"Polaris Center" i arvidsjaur hyrde ut en avställd skoter för några år sen... Jäkla tur inget hände, för jag kollade med polisen i efterhand och allt ansvar ligger ändå på mig som hyr den att kolla upp sånt. Dock så höll dom i sak med mig att det förmodligen inte är det första man kollar om man hyr av en auktoriserad firma.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
När har mattssons lagt av med arctic då? Köpte 10:ans m8 där ifjol.
Detta var vad jag hörde/själv såg ifrån en ÅF. Inför denna säsongen lägger ett antal, ca 10-12 försäljare av i Sverige. Mattssons är en. Jockes motor, 2ride, mm. Fick se ett papper på detta hos en åf tidigare. Tydligen var det nån mer förändring på "g" på norra distriktet. Ring och kolla. Kanske har man ändrat på sig som man ofta gör ifrån KGK. Tycker att märket förtjänar starkare "backup" iaf. Försäljningen har inte gått bra i Finland, Sverige på slutet och tycker inte att modellfloran är hela anledningen. Same old song.