Någon som har koll på Arctic Cat´s återförsäljare i Norr?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Funderar på att köpa en ny M8.

Jag bor ju i Piteå så vi har inget Arctic Åf tyvärr.
Det blir Luleå, Älvsbyn, Arvidsjaur eller Skellefteå. I och med det vill jag naturligtvis handla av de som bäst tar hand om sina kunder.
Dock blir det troligen mest körning kring A-jaur så Mellanströms motor ligger lite på +.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Kan rekomendera AB Nian i Älvsbyn... Schyssta killar.

Kör också en hel del i Arvidsjaur på vintrarna (Bor i Piteå) :)

Du är inte intresserad av en 10:as Crossfire förresten?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Kan rekomendera AB Nian i Älvsbyn... Schyssta killar.

Kör också en hel del i Arvidsjaur på vintrarna (Bor i Piteå) :)

Du är inte intresserad av en 10:as Crossfire förresten?
Hade varit det om dom inte infört tre års garanti nu.. :p
Om det är den på blocket så verkar den ju fin iaf.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Hade varit det om dom inte infört tre års garanti nu.. :p
Om det är den på blocket så verkar den ju fin iaf.
Japps, det är den :)

Polare har beställt en HCR och en annan kör 10:ans m8... Får se om jag också blir med en 11:s Crossifre. Ska bli intressant att se hur den presterar med 57's matta. Ska du ha en HCR eller en Sno Pro?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Japps, det är den :)

Polare har beställt en HCR och en annan kör 10:ans m8... Får se om jag också blir med en 11:s Crossifre. Ska bli intressant att se hur den presterar med 57's matta. Ska du ha en HCR eller en Sno Pro?
Jag tänker Sno pro. Jag är ingen hoppkille så jag behöver inte jättevärstingfjädring. Iofs har jag inte stenkoll på vad som skiljer dom åt. Vet att Hcr är billigare. Varför?

Kan starkt rekommendera a-c i Luleå. Riktigt bra service och trevlig personal.
Farsan var väldigt sympatisk (Lagers maskin och consulting) Sonen fick jag inte fullt lika bra intryck av.
Lindgrens verkar också bra men är åt fel håll. Inte jättefel, men ändå.
 

TZ1Turbo

Välkänd medlem
23 sept 2009
128
0
6
Skellefteå
Lindgrens verkar också bra men är åt fel håll. Inte jättefel, men ändå.
Jag har handlat både traktorer, fyrhjuling och några skotrar hos AB Lindgrens Lantbruksmaskiner utanför Skellefteå och jag är väldigt nöjd med de affärer jag gjort med dem. Rekommenderar dem starkt! :clap2:
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Kan bara tala varmt om arctic cat i luleå, mycket bra att ha å göra med.. därför jag kör arctic cat.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag tänker Sno pro. Jag är ingen hoppkille så jag behöver inte jättevärstingfjädring. Iofs har jag inte stenkoll på vad som skiljer dom åt. Vet att Hcr är billigare. Varför?
Det är det ingen som fattar. Man vill inte att folk skall köpa en vanlig M8:a. Har säkert nåt med marginalen att göra. Enligt info så är 2011 i princip 2010 med andra dekaler. Eftersom vanliga M8 har andra färger 2011 så blir den dyrare. HCR är helt lika. Kan kanske ligga nåt i det.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag har handlat både traktorer, fyrhjuling och några skotrar hos AB Lindgrens Lantbruksmaskiner utanför Skellefteå och jag är väldigt nöjd med de affärer jag gjort med dem. Rekommenderar dem starkt! :clap2:
Morsfars har en 2-3 månader gammal Johhny dyr från dom. Tyvärr var jag inte intresserad av A-c då dom gjorde affär. Annars hade det nog gått att få bra kurs.
Dock lät Cristian (stavning?) mycket bra att ha göra med.
Kan bara tala varmt om arctic cat i luleå, mycket bra att ha å göra med.. därför jag kör arctic cat.
Hur funkar det om du fått problem, är det snabba ryck?

Tycker att Arctic känns lite på dekis i nuläget.
Jag tänker: Beprövade grejer + 3 års garanti = Lysande!
Var faktiskt väldigt inne på Polaris. Sen kom jag på att jag vill ha beprövade grejer, jag är nog lite feg.

Det är det ingen som fattar. Man vill inte att folk skall köpa en vanlig M8:a. Har säkert nåt med marginalen att göra. Enligt info så är 2011 i princip 2010 med andra dekaler. Eftersom vanliga M8 har andra färger 2011 så blir den dyrare. HCR är helt lika. Kan kanske ligga nåt i det.
Har du koll på varför folk inte köper Hcr? Vad är sämre?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
HCR är en bättre version av M8an, om man ska köra back tävling eller aggressiv boondocking med mycket långa och höga upp. Den har titan fjädrar i boggien och lite små grejer. Sen så har den bredare framvagn än vanliga M8an. Den är helt enkelt en värre version av M8an.

HCR står för Hill Climb Racer
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan starkt rekommendera a-c i Luleå. Riktigt bra service och trevlig personal.
Håller med, även fast jag inte kör ac. BSA (Bergnäsets skoter och ATV) rekommenderas, mycket trevliga, hjälpsamma och kunniga. Tänk om dom kunde ta över lite mer av marknaden, typ skidoo. :)
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Mellanströms i A-jaur tyckte jag var kanon att ha å göra med. Under en fjällresa så fick jag ett oljeläkage i DDn första dagen vilket gjorde att det kom olja på remmen som inte höll så länge på den CF1000 jag hade då. Ringde till dem på eftermiddagen å berättade vad som hänt å dom lovade att om ja kom ner till dom dag efter så skulle dom försöka lösa problemet. Sagt å gjort lastade skotern på släp igen å drog iväg mot a-jaur.

Kom dit strax innan alla i verkstan skulle dra på lunch men en kille fick ta senare lunch och börja med skotern direkt så efter ett par timmar så satt där ett nytt dd lock och en ny rem på maskinen helt utan kostnad och jag kunde åka upp till fjällen igen å köra resten av veckan utan bekymmer.

Hade köpt skotern där beg. men var inga problem med garantier å sånt.

Till skillnad från Kalix Maskiner i luleå som tog 2½ vecka på sig att isolera en kabel å byta 2 säkringar i lynxen tidigare samma säsong å den var dessutom nyköpt av mig där samma år.